SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Sieci społeczne w biznesie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Sieci społeczne w biznesie
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCP-SBIZ
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z uwarunkowaniami, przejawami i konsekwencjami usieciowienia życia gospodarczego oraz przygotowanie ich do empirycznej analizy wymienionych zjawisk.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. Społeczeństwo sieci jako odmiana kapitalizmu.
  2. Nowa gospodarka. Struktura, dynamika, geneza.
  3. Przedsiębiorstwo sieci.
  4. Przepływy kapitałów.
  5. Rola interesariuszy w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
  6. Sieci a problem własności w gospodarce.
  7. Sieci a zmiany w procesie pracy i zatrudnienia.
  8. Usieciowienie gospodarki a strategie personalne..

Metody kształcenia

Analiza tekstu z elementami dyskusji i praca zespołowa

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie ćwiczeń

Forma zaliczenia ćwiczeń

Uwagi

Zaliczenie na ocenę

Tak

Kolokwium pisemne.

W formie pytań otwartych i zamkniętych (test)).

Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów z pracy pisemnej.

Zakres materiału obejmującego kolokwium.

Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem.

Praca w grupie

Realizacja zadań podczas zajęć dotyczących wyznaczników nowoczesnej gospodarki

Zasady uzyskania oceny końcowej z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną z oceny z  kolokwium (80%) i pracy w grupie (20%)*.

Literatura podstawowa

  1. Barney D.,, Społeczeństwo sieci, przeł. Marcin Fronia, Wydawnictwo Sic!, Warszawa 2008.
  2. Castells M. (2007), Społeczeństwo sieci, przeł. K. Pawluś, M. Marody, J. Stawiński, J. Szymański, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  3. Barney D. (2008) Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Sic!,  Warszawa.
  4. Castells M. (2007) Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Doligalski T. (2009) Społeczne uwarunkowania marketingu i e-biznesu, „E-mentor”, nr 1.
  6. Klein N., (2004) No Logo, Wydawnictwo Muza, Warszawa.
  7. Kulpa-Ogrodowska A. (2010) Włączeni i wyłączeni z globalnej sieci. Społeczne konsekwencje rozwoju nowoczesnych technologii i konsumeryzmu [dokument on-line].
  8. Ramocka M. (2009) Sakralizacja konsumpcji jako fenomen globalizacji, „Annales. Etyka w życiu gospodarczym”.
  9. Stachowicz J. (2011) Globalne sieci przepływu kapitału, wiedzy oraz wartości jako kluczowe wyzwanie w zarządzaniu przedsiębiorstwami [dokument on-line].

Literatura uzupełniająca

  1. Vir Singh Param, Tan Yong, Mookerjee Vijay, Network Effects: The Influence of Structural Capital on Open Source Project Success, MIS Quaterly, nr 4/2011, (vol. 35), s. 813 – 829.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 25-04-2017 19:53)