SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Metody pracy warsztatowej - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Metody pracy warsztatowej
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCD-MPW
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Socjologia
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Dorota Bazuń
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Celem jest przygotowanie studentów do tłumaczenia prostych tekstów socjologicznych i zachęcenie studentów do sięgania po opracowania obcojęzyczne przy przygotowywaniu prac dyplomowych.

Wymagania wstępne

Zakres tematyczny

  1. 1.     Wprowadzenie do metod pracy warsztatowej.

    2.     Zalety i wady tego typu sposobu pracy.

    3.     Metoda warsztatowa w kształtowaniu umiejętności interpersonalnych.

    4.     Ważniejsze fazy w pracy grupowej.

    5.     Problemy pojawiające się podczas pracy warsztatowej.

    6.     Techniki pracy warsztatowej.

    7.     Projektowanie pracy warsztatowej.

Metody kształcenia

Praca z książką, praca w grupach, dyskusja, metoda warsztatowa.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

FORMA ZALICZENIA ĆWICZEŃ

UWAGI

Zaliczenie na ocenę

Tak

Przygotowanie projektu.

Projekt ma charakter konspektu zawierającego zdefiniowany temat, cel szkolenia. Odpowiednio do tego dobrane techniki pracy warsztatowej. Projekt można opracować indywidualnie lub w małych zespołach.

Praca w grupach

Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami.

Zasady uzyskania oceny
 z ćwiczeń.

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią z oceny z projektu szkolenia (50%) i efektów wypracowanych podczas zadań grupowych (50%).

 

Literatura podstawowa

1.          Metoda warsztatowa w kształceniu umiejętności interpersonalnych, A. Majewska-Gałęzak (red.), Katowice 1998.

2.          Belbin R. M., Twoja rola w zespole, Gdańsk 2008.

3.          Uraban M., Niekonwencjonalne metody szkoleniowe czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, Gdańsk 2010.

4.          Łaguna M., Fortuna P., Przygotowanie szkolenia czyli jak dobry początek prowadzi do sukcesu, Gdańsk 2009.

5.          Kozak A., Łaguna M., Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera, Gdańsk 2009.

 

Literatura uzupełniająca

1.          Chybicka A., Psychologia twórczości grupowej. Jak moderować zespoły twórcze i zadaniowe, Kraków 2006.

2.          Nęcka E., Psychologia twórczości, Sopot 2012.

3.          Nęcka E., Orzechowski J., Słabosz A., Szymura B., Trening twórczości, Sopot 2013.

4.          Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część I, Wrocław brw.

5.          Rojewska J., Grupa bawi się i pracuje. Zbiór grupowych gier i ćwiczeń psychologicznych. Część II, Wrocław brw.

 

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 26-04-2017 11:56)