SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka rewalidacji uczniów z niepełnosprawnością słuchu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MRUSŁ |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2017/2018 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Usystematyzowanie wiedzy podstawowej na temat rewalidacji osób z niepełnosprawnością narządów słuchu. Zapoznanie z podstawowymi kierunkami oddziaływań rewalidacyjnych. Unaocznienie zdolności i ograniczeń osób z niepełnosprawnością narządu słuchu.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu surdopedagogiki.
Konwersatoria
1) Podstawowe kierunki i metody pracy w zakresie rehabilitacji osób z uszkodzonym narządem słuchu. 2) Wyrównywanie i zastępowanie deficytów biologicznych, rozwojowych przez rozwój funkcji zastępczych i wspomagających. 3) Indywidualizacja – konieczność dostosowania treści, metody, środków, organizacji nauczania do możliwości indywidualnych, optymalizacja rozwoju ucznia.
Konwersatoria
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Ocena z konwerstoriów – średnia ocen z aktywności na zajęciach, kolokwium, prac kontrolnych.
Ocena z przedmiotu
Ocenę końcową stanowi ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 09-05-2017 10:09)