SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Trening umiejętności wychowawczych z elementami socjoterapii |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM- TUWzES |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia / Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 7 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Rozwijanie umiejętności budowania wysokiej jakości relacji interpersonalnych w środowisku pracy. Kształtowanie umiejętności pracy z jednostką oraz grupą podopiecznych/wychowanków. Wspieranie pozytywnych postaw oraz dążenia do rozwijania własnych mocnych stron w pracy wychowawczej.
Brak.
Umiejętności wychowawcze. Socjoterapia. Rodzaje umiejętności wychowawczych. Możliwości i ograniczenia kształtowania możliwości wychowawczych. Zasady prowadzenia socjoterapii. Możliwości i ograniczenia socjoterapii. Relacje wychowawca -wychowanek/wychowankowie. Wychowanie opierające się na współpracy. Wychowanie poprzez wspieranie i motywowanie. Postawy wychowawcze. Praca z wychowankami zagrożonymi wykluczeniem, uzależnieniem. Wychowawca kreatywny i elastyczny.
Burza mózgów, debata, dyskusja, praca w grupach, studium przypadku, sesje rozwiązywania problemu.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę końcową z przedmiotu składa się aktywności podczas zajęć (20%) przygotowania i prezentacji własnego projektu (80%).
Aksman J, Pułka J., Dzieci i młodzież w kręgu oddziaływania mediów i grup rówieśniczych, Kraków 2012.
Corey M., Corey G., Grupy. Zasady i techniki grupowej pomocy psychologicznej, Warszawa 1995.
de Bono E., Sześć myślowych kapeluszy, Gliwice 2008.
Gaś Z., Doskonalący się nauczyciel, Lublin 2001.
Ochmaski M. ,Alternatywne modele kształcenia nauczycieli, Lublin, 1995.
Aksman J., Pułka J., Konteksty wychowania i edukacji a kształcenie nauczycieli w rzeczywistości ponowoczesnej, Kraków 2012.
Szafraniec K., Młodzi 2011, Warszawa 2011.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 20-04-2017 11:58)