SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Zaburzenia zachowania i emocji - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Zaburzenia zachowania i emocji
Kod przedmiotu 05.9-WP-SP-KP-ZZE
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Kwalifikacje pedagogiczne
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów podyplomowe
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2017/2018
Jednostka obsługująca przedmiot Wydział Nauk Społecznych
Informacje o przedmiocie
Liczba punktów ECTS do zdobycia 2
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr Aneta Rudzińska-Rogoża
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Wykład - - 7
(w tym jako e-learning)
0,47
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 
Ćwiczenia - - 8
(w tym jako e-learning)
0,53
(w tym jako e-learning)
Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Wyposażyć w podstawową wiedzę dotyczącą zaburzeń zachowania i emocji u dzieci oraz umiejętności prowadzenia obserwacji pod kątem symptomów wybranych zaburzeń.

Wymagania wstępne

Podstawy pedagogiki i psychologii ogólnej.

Zakres tematyczny

Wyznaczniki nieprawidłowego rozwoju dziecka

Biologiczne i społeczne uwarunkowania zaburzeń rozwojowych u dzieci.

Specyficzne zaburzenia uczenia.

Dziecięce zaburzenia emocjonalne.

Inne zaburzenia rozwojowe (ADHD, ADD).

Metody kształcenia

Wykład problemowy, metoda przypadków, praca w grupach i dyskusja.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Ocena przygotowania i aktywnego udziału w zajęciach.

Praca pisemna z zakresu realizowanych treści.

 

Literatura podstawowa

  1. Bogdanowicz M., Psychologia kliniczna dziecka w wieku przedszkolnym. Warszawa 1991,

  2. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Uczeń z dysleksją w szkole. Gdynia 2004.

  3. Bogdanowicz M., Adryjanek A., Rożyńska M., Uczeń z dysleksją w domu. Gdynia 2007.

  4. Czajkowska I., Herda K., Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w szkole. Poradnik dla nauczycieli. WSiP, Warszawa 1989,

  5. Gruszczyk – Kolczyńska E., Dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się matematyki. Warszawa 1992,

  6. Kaja B., Zarys terapii dziecka.

 

Literatura uzupełniająca

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-09-2017 09:52)