SylabUZ

Generate PDF for this page

Współpraca w zespole - course description

General information
Course name Współpraca w zespole
Course ID 05.9-WP-OiZO-WwZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Management in education
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Ewa Bochno, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 15
(including as e-learning)
1
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu podstawowych mechanizmów komunikowania się i współpracy w różnych środowiskach funkcjonowania człowieka. Doskonalenie umiejętności komunikowania się w procesach edukacyjnych, pracy z grupą, autoprezentacji.

Prerequisites

Brak

Scope

  1. Poznawanie siebie jako podstawa relacji z drugim człowiekiem
  2. Grupa jako miejsce kontaktów interpersonalnych i jako płaszczyzna współpracy
  3. Współpraca – współdziałanie – partnerstwo (pojęcie, cechy, znaczenie)
  4. Współpraca w różnych środowiskach edukacyjnych (możliwości i ograniczenia)
  5. Asertywność – uległość – wrogość w zachowania człowieka
  6. Zakłócenia w procesie komunikacji
  7. Konflikty i ich rozwiązywanie
  8. Negocjacje i manipulacje komunikacyjne i ich pedagogiczny wymiar
  9. Różnice w komunikowaniu się kobiet i mężczyzn

Teaching methods

Warsztaty - praca indywidualna i zespołowa

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów

Recommended reading

  1. Bobryk J., Jak tworzyć rozmawiając. Skuteczność rozmowy, PWN, Warszawa 1995.
  2. Bochno E., Rozmowa jako metoda oddziaływania wychowawczego, Oficyna Wyd. Impuls, Kraków 2004.
  3. Głodowski W., Bez słów. Komunikacyjne funkcje zachowań niewerbalnych, HANSA COMMUNICATION, Warszawa 1999.
  4. Grzesiuk L., Trzebińska E., Jak ludzie porozumiewają się?, Nasza Księgarnia, Warszawa 1978.
  5. Lindefield G., Asertywność czyli jak być otwartym skutecznym i naturalnym, Ravi, Łódź 1995.
  6. Mendel M., Partnerstwo rodziny, szkoły i gminy, Wyd. A. Marszałek, Toruń 2000.
  7. Nowosad I., Szymański M. J., (red.), Nauczyciele i rodzice. Część 3. W poszukiwaniu nowych znaczeń i interpretacji współpracy, Wyd. UZ, Zielona Góra – Kraków 2004
  8. Płócińska M., Rylke H., Czas współpracy i czas zmian, WSiP, Warszawa 2002.
  9. Śliwerski B., Klinika szkolnej demokracji, Impuls, Kraków 1996

Further reading

  1. Czarnawska M., Tajniki dialogu, Sokrates, Warszawa 1997.
  2. Friedemann Schulz von Thun, Sztuka rozmawiania. Tom 1,2,3, WAM, Kraków 2001.
  3. Horn S., Tongue Fu! Sztuka walki językiem, Studio Emka, Warszawa 1999.
  4. Kennedy G., Negocjacje doskonałe, Rebis, Poznań 2000.
  5. Tannen D., Ty nic nie rozumiesz! Kobieta i mężczyzna w rozmowie, Zysk i s-ka, Poznań 1999.

Notes


Modified by prof. dr hab. Inetta Nowosad (last modification: 10-07-2017 12:27)