SylabUZ

Generate PDF for this page

Warsztaty metodyczne: piosenka i ruch w nauczaniu języka niemieckiego - course description

General information
Course name Warsztaty metodyczne: piosenka i ruch w nauczaniu języka niemieckiego
Course ID 05.1-WP-WNJO-PiRwNJN
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Early-stage teaching of foreign language
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2017/2018
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Anna Kubrak
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Workshops - - 20
(including as e-learning)
1,33
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Wyposażenie studentów w umiejętność przygotowania i realizacji zajęć językowych z wykorzystaniem śpiewu i technik ruchowych oraz rozwijanie  kompetencji w zakresie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (klasy I-III). Zapoznanie studentów z podstawowymi zasadami komunikacji werbalnej i niewerbalnej we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Podniesienie sprawności językowej studentów w ramach zajęć warsztatowych.

 

Prerequisites

Znajomość języka niemieckiego na poziomie B1+/B2 ; podstawowe predyspozycje muzyczne i motoryczno-ruchowe.

Scope

Zabawa muzyczno-ruchowa jako forma nauczania języka niemieckiego we wczesnym okresie rozwoju dziecka. Zajęcia warsztatowe – praktyczne ćwiczenia poprawiające dykcję i usprawniające wymowę w języku niemieckim (rymowanki, kombinacje wyrazowe i zdaniowe, ćwiczenia oddechowe); ćwiczenia wskazujące na ścisłą korelację pomiędzy ruchem a słowem (TPR - metoda reagowania całym ciałem) oraz ćwiczenia łączące te elementy w procesie nauczania języka niemieckiego dzieci w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym. Podstawy procesu komunikowania: psychologiczne aspekty procesu komunikowania we wczesnym okresie rozwoju dziecka.

Teaching methods

Zajęcia praktyczne o charakterze warsztatowym – instruktaż i praca własna (indywidualna i w grupie), ćwiczenia muzyczne i ruchowe,  zabawy inscenizacyjne, prezentacje, posługiwanie się literaturą fachową.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena aktywności na zajęciach – 25 %

  1. Ocena umiejętności praktycznych – 50 %
  2. Realizacja zadania indywidualnego – 25 %

 

Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią ważoną wszystkich ocen.

Ocena końcowa:  ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń.

Recommended reading

  1. Komorowska H., Metodyka nauczania języków obcych, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna,
  2. Warszawa 2005
  3. Uwe Kind, Erika Broschek; Deutschvergnügen – Deutschlernen mit Rap und Liedern, Langenscheidt
  4. Mein Liederbuch, Deutsche Volkslieder mit Harmonie-Bezeichnung; Zusammengestellt von Albert Kranz,
  5. Harmonie-Bezeichnung: Erich Krämer.
  6. Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
  7. Wagner D. Zeigler P.; Mit Liedern lernen; Verlag für Deutsch, München.
  8. Kind U.; Eine kleine Deutschmusik; Langenscheidt.

Further reading

  1. Andrzejewska E., Kompetencje nauczyciela języków obcych w edukacji wczesnoszkolnej,
  2. Języki Obce w Szkole, 2008
  3. Porczyk Fromowitz A., Rady dla początkującego nauczyciela wczesnego nauczania języków obcych, Języki Obce w Szkole, 2010, 2, s. 79-81
  4. Piosenki na lekcji języka niemieckiego, „Języki Obce w Szkole”, Nr 6/200, s.87
  5. Kindergedicht, Kindergedichte-Gedicht für alle Fälle z.B. Kindergedichte mit viel Spaß, Kinderreime u.- lieder, Kindersprachspiele u. – rätsel, Fabel in Gedichtform
  6. www.gedichte-fuer-alle-faelle.de/kindergedichte

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 09-07-2017 17:44)