SylabUZ
Course name | Praktyka pedagogiczna w zakresie edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Course ID | 05.6-WP-EA-PPA |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Edukacja i rehabilitacja osób z autyzmem oraz zespołem Aspergera |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2017/2018 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 6 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Practical training | - | - | 120 (including as e-learning) |
8 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Poznanie przez studentów zasad organizacji edukacji i rehabilitacji (rewalidacji) osób z autyzmem i zespołem Aspergera. Opanowanie przez studentów umiejętności planowania oraz realizacji edukacji i rewalidacji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. Uwrażliwienie studentów na konieczność podejmowania indywidulanych i zespołowych działań na rzecz zmiany sytuacji osób ze spektrum zaburzeń autystycznych oraz ich rodzin.
Podstawowa wiedza z zakresu dydaktyki specjalnej oraz edukacji i rehabilitacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera
Student wykorzystuje różne metody pracy wychowawczej, dydaktycznej i rewalidacyjnej z którymi zapoznał się na zajęciach
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie z ćwiczeń: Odbycie praktyki w wymiarze przewidzianym w programie studiów (120 godzin) potwierdzonej opinią nauczyciela – opiekuna. Zaliczenie praktyki na podstawie terminowego rozliczenia dokumentacji praktyki u nauczyciela z ramienia UZ.
Ocena ostateczna: Ocena z praktyki stanowi średnią ważoną: 80% oceny z praktyki wystawionej przez nauczyciela opiekuna praktyki i 20% oceny wystawionej przez nauczyciela z ramienia UZ za poziom merytoryczny dokumentacji praktyki.
1. Chrzanowska I., Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, Kraków 2015.
2. Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkole ogólnodostępnej. Wybrane zagadnienia teoretyczne, diagnostyczne i metodyczne, red. J. Głodkowska, Warszawa 2011.
3. Pisula E., Autyzm. Przyczyny, symptomy, terapia, Gdańsk 2010.
4. Schopler E., Ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych, Gdańsk 1994.
Literatura metodyczna wybrana przez studentów
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 22-09-2017 11:26)