SylabUZ

Generate PDF for this page

Metoda Ruchu Rozwijającego - course description

General information
Course name Metoda Ruchu Rozwijającego
Course ID 05.6-WP-PSpP-PWMRR
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2018/2019
Course information
Semester 4
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Jolanta Lipińska-Lokś
  • dr Ewa Janion
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z założeniami metody pedagogiki specjalnej wykorzystywanej w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wyposażenie studentów w umiejętność projektowania i realizowania oraz ewaluowania zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego z różnymi grupami dzieci.

Prerequisites

Podstawy pedagogiki specjalnej i metodyki pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Scope

Konwersatoria

1) Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii. 2) Geneza Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. 3) Założenia teoretyczne Metody Ruchu Rozwijającego. 4) Organizacja i realizacja zajęć stymulująco-terapeutycznych według Metody Ruchu Rozwijającego. 5) Grupy ćwiczeń stosowane w Metodzie Weroniki Sherborne. 6) Zakres zastosowania Metody Ruchu Rozwijającego. 7) Sposoby badania efektywności Metody Ruchu Rozwijającego. 8) Rola rodziców w Metodzie Weroniki Sherborne.

Teaching methods

Konwersatoria

Dyskusja, pokaz, praca z książką, zajęcia praktyczne.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Pozytywna ocena aktywności własnej studenta na zajęciach. Pozytywna ocena z kolokwium (po uzyskaniu 60% punktów). Pozytywna ocena merytoryczna i techniczna przygotowania i zrealizowania projektu. Ocenę końcową stanowi średnia arytmetryczna ocen cząstkowych.

Ocena z przedmiotu

Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów

Recommended reading

  1. Bogdanowicz M., Metoda Weroniki Sherborne w Polsce, „Scholasticus”, 1992, nr 2
  2. Bogdanowicz M., Skala Obserwacji Zachowania (SOZ) Dzieci i Rodziców uczestniczących w zajęciach Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Gdańsk 2003.
  3. Bogdanowicz M., Kasica A., Ruch Rozwijający dla wszystkich: efektywność metody Weroniki Sherborne, Gdańsk 2003.
  4. Bogdanowicz M., Kisiel B., Przasnyska, Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa 1992.
  5. Sherborne W., Ruch Rozwijający dla dzieci, Warszawa 1997.

Further reading

  1. Bogdanowicz M., Okrzesik D., Opis i planowanie zajęć według metody Weroniki Sherborne, Gdańsk 2003.
  2. Breda E., Radość i poczucie bezpieczeństwa: zajęcia Metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, „Wychowanie w Przedszkolu” 1998, nr 2.
  3. Krawiec M., Choduga U., Z doświadczeń wspomagania terapii dzieci z wadą słuchu Weroniki Sherborne, „Scholasticus” 1994, nr 7-8.
  4. Kuś E., Metoda Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym, „Szkoła Specjalna” 1994, nr 4.
  5. Mirosław S., Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne w pogotowiu opiekuńczym, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze” 2000, nr 3.

Notes


Modified by dr Ewa Janion (last modification: 23-04-2018 17:42)