SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MPWDI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Poznanie przez studentów zasad organizacji pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym (inkluzyjnym). Opanowanie przez studentów umiejętności projektowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym. Uwrażliwienie studentów na konieczność współpracy pedagoga specjalnego z nauczycielami oraz rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Znajomość swoistych właściwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiadanie podstawowej wiedzy na metodyki terapii pedagogicznej i rewalidacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Znajomość podstaw edukacji elementarnej.
Konwersatoria
1) Podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego. 2) Aranżacja przestrzeni oraz środki edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3) Planowanie zajęć dydaktycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: a) rewalidacja indywidulana uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, b) zajęcia w systemie integracyjnym i włączającym we współpracy z nauczycielem wiodącym. 4) Ocenianie osiągnieć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 5) Badanie społecznej integracji w grupie. 6) Możliwości społecznej integracji grupy wychowanków. 7) Współpraca pedagoga specjalnego z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym. 8) Ewaluacja pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym. 9) Udział studentów w organizacji wybranych zajęć z uczniami w systemie integracyjnym lub włączającym.
Konwersatoria
Uczenie się we współpracy, dyskusja, pokaz, ćwiczenie praktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Projektu edukacyjnego. Kryteria oceny projektu od 2-do 5 za: a) rzetelność analizy problematyki, b) poprawność metodyczna, c) proponowanie dobrych rozwiązań zidentyfikowanych problemów, d) uwzględnienie indywidualnego i grupowego aspektu działań edukacyjnych; 2) Kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: niedostateczna (0-50%); dostateczna (51-60%), dostateczna plus (61-70%); dobra (71-80%); dobra plus (81-90%); bardzo dobra (91-100%).
Ocena z przedmiotu
Oceną końcowa z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr Jarosław Wagner (ostatnia modyfikacja: 09-04-2018 16:45)