SylabUZ
Course name | Metodyka pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym |
Course ID | 05.6-WP-PSpP-MPWDI |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | special education / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Poznanie przez studentów zasad organizacji pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym (inkluzyjnym). Opanowanie przez studentów umiejętności projektowania pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym. Uwrażliwienie studentów na konieczność współpracy pedagoga specjalnego z nauczycielami oraz rodzicami dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Znajomość swoistych właściwości uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Posiadanie podstawowej wiedzy na metodyki terapii pedagogicznej i rewalidacji uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Znajomość podstaw edukacji elementarnej.
Konwersatoria
1) Podstawa programowa wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego. 2) Aranżacja przestrzeni oraz środki edukacyjne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 3) Planowanie zajęć dydaktycznych dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi: a) rewalidacja indywidulana uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, b) zajęcia w systemie integracyjnym i włączającym we współpracy z nauczycielem wiodącym. 4) Ocenianie osiągnieć uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. 5) Badanie społecznej integracji w grupie. 6) Możliwości społecznej integracji grupy wychowanków. 7) Współpraca pedagoga specjalnego z rodzicami oraz środowiskiem lokalnym. 8) Ewaluacja pracy wychowawczo-dydaktycznej w systemie integracyjnym i włączającym. 9) Udział studentów w organizacji wybranych zajęć z uczniami w systemie integracyjnym lub włączającym.
Konwersatoria
Uczenie się we współpracy, dyskusja, pokaz, ćwiczenie praktyczne.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Projektu edukacyjnego. Kryteria oceny projektu od 2-do 5 za: a) rzetelność analizy problematyki, b) poprawność metodyczna, c) proponowanie dobrych rozwiązań zidentyfikowanych problemów, d) uwzględnienie indywidualnego i grupowego aspektu działań edukacyjnych; 2) Kolokwium z treści ćwiczeń. Kryteria ocen: niedostateczna (0-50%); dostateczna (51-60%), dostateczna plus (61-70%); dobra (71-80%); dobra plus (81-90%); bardzo dobra (91-100%).
Ocena z przedmiotu
Oceną końcowa z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 09-04-2018 16:45)