SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSpP-MWWNS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna / Wczesne wspomaganie rozwoju, rewalidacja i terapia pedagogiczna uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Uporządkowanie wiedzy dotyczącej specyfiki rozwoju psychoruchowego dziecka z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. Kształtowanie umiejętności w zakresie wybranych metod wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. Uwrażliwienie na niezbędność objęcia małych dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ oddziaływaniami wczesnego wspomagania rozwoju.
Usystematyzowana podstawowa wiedza z zakresu tyflopedagogiki i surdopedagogiki.
Konwersatoria
1) Metodyka wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ – terminologia. 2) Specyfika rozwoju procesów orientacyjno-poznawczych, emocjonalno-motywacyjnych i społecznego funkcjonowania małych dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. 3) Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu i wadą wzroku. 4) Wychowanie słuchowe dzieci niesłyszących. 5) Rozwijanie podstawowych form aktywności dzieci z niepełnosprawnością wzroku. 6) Podstawowe programy wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/. 7) Przygotowanie dzieci z niepełnosprawnością sensoryczną /słuchu, wzroku/ do nauki szkolnej
Praca z książką, pokaz z instruktażem, warsztat nabywania wybranych umiejętności, film dydaktyczny.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z konwersatoriów – średnia ocen z aktywności na zajęciach, kolokwium, prac kontrolnych.
Ocena z przedmiotu
Oceną z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Zmodyfikowane przez dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 01-05-2018 13:14)