SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Język rosyjski w przedsiębiorstwie - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Język rosyjski w przedsiębiorstwie
Kod przedmiotu 04.1-WH-KBRP-JRWP-Ć-S14_genY8Z2U
Wydział Wydział Humanistyczny
Kierunek Komunikacja biznesowa w języku rosyjskim
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów pierwszego stopnia z tyt. licencjata
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania rosyjski
Sylabus opracował
  • dr hab. Małgorzata Łuczyk, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Opanowanie podstawowego słownictwa i konstrukcji gramatycznych odzwierciedlających różnorodne aspekty działalności przedsiębiorstwa w RP i FR. Przybliżenie mentalności rosyjskiego partnera biznesowego.

Wymagania wstępne

Brak

Zakres tematyczny

Tematyka zajęć dotyczy nieskomplikowanych sytuacji komunikacyjnych, takich jak: formy etykiety służbowej: zawieranie znajomości, oficjalne formy zwracania się do partnera biznesowego, rozmowa telefoniczna; dzień pracy - rozkład zajęć; wyniki działalności przedsiębiorstwa; opis produkcji firmy; podróż służbowa; formy spędzanie czasu wolnego przez przedsiębiorców rosyjskich.

Metody kształcenia

Praca z książką (z podręcznikiem, praca z oryginalnym tekstem publicystycznym z prasy rosyjskiej – indywidualna i w zespole), pogadanka, metoda sytuacyjna, metody ćwiczebne.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Zaliczenie na ocenę na podstawie pozytywnej oceny prac kontrolnych.

 

Literatura podstawowa

  1. L. Fast. M. Zwolińska, Biznesmeni mówią po rosyjsku dla początkujacych, Warszawa 2010.
  2. L. Fast, Русский язык для делового общения, Москва 1995.
  3. I. Kabyszewa, K. Kusal, Rosyjski język biznesu w 30 dni, cz. 1-2, Warszawa 2003.

Literatura uzupełniająca

  1. G. Ziętala, Interkulturowa komunikacja ustna w polsko-rosyjskiej firmie, Rzeszów 2006.
  2. L. Jochym-Kuszlikowa, E. Kossakowska, Słownik rosyjsko-polski. Biznes i gospodarka, Warszawa 2009.
  3. А.М. Кузин, Культура делового общения, Москва 2002.
  4. Z. Kuca, Rosyjski w biznesie, Warszawa 2007.
  5. R. Skiba, M. Szczepaniak, Деловая встреча 2а, Warszawa 1995.
  6. R. Skiba, M. Szczepaniak, Деловая встреча 1а, Warszawa 1998.
  7. К.А. Шилов, Телефонные разговоры делового человека, Москва 1993.

Uwagi

Język nauczania: rosyjski i polski.


Zmodyfikowane przez dr Aleksandra Urban-Podolan (ostatnia modyfikacja: 29-04-2018 13:08)