SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Seminarium magisterskie II - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Seminarium magisterskie II
Kod przedmiotu 05.0-WP-PEDD- SM2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Pedagogika / Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 2
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania polski
Sylabus opracował
  • dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 18 1,2 Zaliczenie 

Cel przedmiotu

Zapoznanie ze specyfiką, celami i zasadami projektowania badań pedagogicznych. Zapoznanie z etapami badań pedagogicznych. Rozwijanie umiejętności precyzowania: 1) problemów i hipotez badawczych,. 2) metod, technik.

Wymagania wstępne

Podstawy wiedzy z pedagogiki, metodologii badań pedagogicznych i z zakresu studiowanej specjalności.

Opracowana część teoretyczna pracy magisterskiej.

Zakres tematyczny

  1. Sprecyzowanie i klasyfikacja adekwatnych do podjętego badanego zjawiska metod, technik i narzędzi badawczych..
  2. Badania ilościowe a jakościowe
  3. Specyfika, cel podejmowanych badań naukowych.
  4. Zasady badań pedagogicznych
  5. Precyzowanie problemów, hipotez,
  6. Opisywanie zmiennych (niezależnych i zależnych), wskaźników adekwatnie do podjętego tematu.
  7. Konstruowanie narzędzi badawczych z uwzględnieniem wyodrębnionych wskaźników adekwatnie do przyjętych problemów głównych i szczegółowych.

Metody kształcenia

Metody: asymilacji wiedzy, samodzielnego dochodzenia do wiedzy, waloryzacji, praktyczne działanie.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

Obecność na zajęciach i aktywność studentów.

Studia literatury specjalistycznej.

Zaprojektowanie badań pedagogicznych.

Napisanie założeń  metodologicznych badań własnych

Literatura podstawowa

Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2000;

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa 2000;

Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa 1995;

Zaczyński W., Praca badawcza nauczyciela, Warszawa 1977

Literatura uzupełniająca

Duraj-Nowakowa K., Studiowanie literatury przedmiotu, Kraków2002;

Gnitecki J., Wstęp do metod badań w naukach pedagogicznych, Poznań 1999;

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 15-11-2018 19:53)