SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Empirical Foundations of Sociology - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Empirical Foundations of Sociology
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-EPS
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 1
Liczba punktów ECTS do zdobycia 4
Typ przedmiotu obieralny
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Anna Mielczarek-Żejmo
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize students with the basic methods and techniques of sociological research. Prepare students to conduct field studies using the selected methods and research techniques.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Sources in sociological studies.
  2. Quantitative research and qualitative research.
  3. Structured interview and its circumstances.
  4.  
  5. Questionnaire survey. Rules for creating a questionnaire. Types of questions and disadvantages of survey questions .
  6.  
  7. Free, in-depth, narrative interview.
  8. Focus group interviews.
  9. Preparation of concept study using known methods.
  10. Constructing research tools to each type of research.
  11. Implementation of field research, data analysis and presentation of results.

Metody kształcenia

Working with source materials, working with text, group work, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Preparation of a project in writing
 and presentation in the classroom.

Research project-from concept, through field implementation of the research by using one or more of the known methods, techniques and presentation of results containing elements of self-criticism. Presented results are discussed in the group

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Criteria for grade assessment
 for classes.

The class grade will be an average from the project and presentation.

 

The final grade is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Babbie E. (2014), The practice of social research, Cengage Learning, Belmont.

Creswell J. W. (2013), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Sage Publications, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington.

Gerring J., (2017), Case Study Research. Principles and Practices, Cambridge University Press, Cambridge.

Literatura uzupełniająca

Mis B. A. (2012), Quantitative Research: An Introduction, CreateSpace Independent Publishing Platform, North Charleston.

O′Dwyer L., Bernauer J. A. (2014), Quantitative Research for the Qualitative Researcher, Sage Publications, Los Angeles, London, New Delhi, Singapore, Washington.

Uwagi

The course is recommended to students who have not completed the undergraduate majoring in sociology.


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 18:33)