SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Introduction to Global Media - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Introduction to Global Media
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-MG
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Artur Kinal
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize students with the specifics of the contemporary global media, their origin that refers to mass culture, processes of globalization and with mechanisms of acting and relationships with local/national media.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

Genesis of the global media: from mass culture and mass media to globalization

Specifics of the process of globalization of communication

Basic concepts for the analysis of global media: media and power; media markets, customer/sender and advertiser; global media- transition from old to new global environments.

Selected theories of global media

Various dimensions of relationship: global media and economy; global media and culture

Global media cultures: four models of analysis

Local/national media policy in the era of global media

Hybridization of genres and tabloidization in global media

From traditional media to modern media: media behavior analysis within a relationship tv-press and the network

How to research global media receivers and users? Methodological challenges

 

Metody kształcenia

Conversational lecture, discussions, method of work samples (simulation).

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

CLASSES PASS

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Written paper

The evaluation criterion is compliance with the topic, correct work structure, language, reliability, independence of the work, appropriate selection of the literature of the subject.

Presentation

The evaluation criterion is the correct presentation method, the ability to answer questions about the presented material

Criteria for grade assessment  for classes.

Classes grade will be the arithmetic mean

of all grades from the presentation and written work.

 

FINAL GRADE*

The final grade is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Couldry N. (2012), Media, Society, World: Social Theory and Digital Media Practice, Polity.

Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA,

Literatura uzupełniająca

Athique A. (2013), Digital Media and Society: An Introduction, Polity.

Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.

Holmes D. (2005), Communication Theory: Media, Technology and Society, London: SAGE Publications.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 17:50)