SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Marketing and Persuasion in the Public Sphere |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCDA-MPSP |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Sociology |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Seminarium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
The aim of the course is to familiarize students with the forms and techniques of political and public communication in contemporary societies and basic workshop tools for an analyst of processes shaping public opinion.
-
Working with text, group work, analysis of selected cases, discussion.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Form of assessment |
Remarks |
Grade |
Yes |
Active participation in class discussions. |
Yes |
Written mid-term exam. |
Yes |
Course grade |
In 50% is a grade of a mid-term exam, in 50% of the assessment of the class activities. |
The final grade is the grade of the course
Castells M., “Communication Power”, Oxford: Oxford University Press, 2011.
Holmes D., “Communication Theory: Media, Technology and Society”, London: SAGE Publications 2005.
McNair B., ”An Introduction to Political Communication” Routedge, London – New York, 2011.
Norris P.,” Why Electoral Integrity Matters”, Oxford University Press, 2014, paperback
Sanders K., Canel M. J., “Government Communication: Cases and Challenges”, A& C Black, 2013, e-book.
Athique A., “Digital Media and Society: An Introduction”, Polity, 2013.
Piattoni S., “The Theory of Multi-Level Governance: Conceptual, Empirical, and Normative Challenges”, 2010.
Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 17:53)