SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Marketing and Persuasion in the Public Sphere - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Marketing and Persuasion in the Public Sphere
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-MPSP
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Joanna Frątczak-Müller
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Seminarium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

The aim of the course is to familiarize students with the forms and techniques of political and public communication in contemporary societies and basic workshop tools for an analyst of processes shaping public opinion.

 

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Concept and the issue of public transport. Mass communication system.
  2. Communicology. Theories and approaches.
  3. Participants and actors of a communication process.
  4. Mass media. Public opinion.
  5. Surveys. Cognitive and the persuasive functions.
  6. Political propaganda. Classic social engineering tactics of persuasion.
  7. Political campaigns and election.
  8. Political marketing. Methods and techniques, conditions of effectiveness and consequences.
  9. Public relations in politics and the public sphere.
  10. Political advertising.

Metody kształcenia

Working with text, group work, analysis of selected cases, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Form of assessment

Remarks

Grade

Yes

Active participation in class discussions.

Yes

Written mid-term exam.

Yes

Course grade

In 50% is a grade of a mid-term exam, in 50% of the assessment of the class activities.

The final grade is the grade of the course

Literatura podstawowa

Castells M., “Communication Power”, Oxford: Oxford University Press, 2011.

Holmes D., “Communication Theory: Media, Technology and Society”, London: SAGE Publications 2005.

McNair B., ”An Introduction to Political Communication” Routedge, London – New York, 2011.

Norris P.,” Why Electoral Integrity Matters”, Oxford University Press, 2014,  paperback

Sanders K., Canel M. J., “Government Communication: Cases and Challenges”, A& C Black, 2013, e-book.

Literatura uzupełniająca

Athique A., “Digital Media and Society: An Introduction”, Polity, 2013.

Piattoni S., “The Theory of Multi-Level Governance: Conceptual, Empirical, and Normative Challenges”, 2010.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 17:53)