SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Media Studies - Research Project 2 - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Media Studies - Research Project 2
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-BM2
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 5
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr hab. Dorota Szaban, prof. UZ
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Ćwiczenia 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

Preparing students for the implementation of field research with a use of a wide range of methods and techniques of media research.

The intention of the research project (2) is a field implementation of a research and presentation of the obtained results.

Wymagania wstępne

The student should complete the course - media research-research project 1.

Zakres tematyczny

  1. Implementation of a field research.
  2. Preparing data for analysis.
  3. Analysis of the data.
  4. Interpretation of the results obtained.
  5. Presentation of the results.

Metody kształcenia

Research project, group work, discussion.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

Form of assessment of classes

Remarks

Grade

Yes

Preparation of a project
 in writing
 and presentation in the classroom.

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

Research project 2: Scope of the project: analysis of the collected data and the presentation of the results, discussion on them.

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Criteria for grade assessment
 of the course.

The final grade is a weighted average of grades obtained
 on a project prepared in writing (60%) and presentation (20%) and contribution of individuals during team work (on the basis of individual reports).

 

The final grade is the grade of the classes

Literatura podstawowa

  1. Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA
  2. Babbie E. (2010), The practice of social research,
  3. Crotty M. J. (1998), The Foundations of Social Research: Meaning and Perspective in the Research Process 1st Edition
  4. Terre Blanche M. T., Terre Blanche M. J. T., Durrheim K., Painter D.Research in Practice: Applied Methods for the Social Sciences, Juta and Company Ltd, 2006

Literatura uzupełniająca

Creswell J. W. (2014), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, 4th Edition 4th Edition

Some additional readings can be given as handouts or pdf by the teacher.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 01-05-2018 19:13)