SylabUZ

Wygeneruj PDF dla tej strony

Analysis of Media Content - opis przedmiotu

Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu Analysis of Media Content
Kod przedmiotu 14.2-WP-SOCDA-ATM
Wydział Wydział Nauk Społecznych
Kierunek Sociology
Profil ogólnoakademicki
Rodzaj studiów drugiego stopnia z tyt. magistra
Semestr rozpoczęcia semestr zimowy 2018/2019
Informacje o przedmiocie
Semestr 4
Liczba punktów ECTS do zdobycia 3
Typ przedmiotu obowiązkowy
Język nauczania angielski
Sylabus opracował
  • dr Justyna Nyćkowiak
Formy zajęć
Forma zajęć Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) Forma zaliczenia
Konwersatorium 30 2 - - Zaliczenie na ocenę

Cel przedmiotu

To familiarize students with the basic models of media content analysis, diversity of media content and ways of their selection.

Wymagania wstępne

-

Zakres tematyczny

  1. Characteristics of modern media and broadcasters.
  2. Review of available existing databases on the media in Poland.
  3. Content analysis of media-research techniques characteristics, history, indications, advantages and disadvantages.
  4. Constructing objectives and tools: analysis of the statistical model, associative model, on a discourse analysis.
  5. Categorization key, selection of material and the ways of its encoding.
  6. Examples of media analysis.
  7. Implementation of student’s own project of analysis of a selected media message.

Metody kształcenia

The content covered at all points in the classes is carried out as the book and source texts work and content from points 1 -2 and 6-7 are carried out as group work.

Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się

Opis efektu Symbole efektów Metody weryfikacji Forma zajęć

Warunki zaliczenia

 

FORM OF ASSESSMENT OF CLASSES

REMARKS

Grade

Yes

Preparing a student’s lecture
 in writing.

Student’s lecture

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Preparation of a project
in writing
 and presentation in the classroom.

Project and presentation.

Compliance with the topic, correct structure of work, language, reliability, independence of preparing work, proper selection of literature.

The correct presentation, ability to answer questions about the presented material.

Criteria for grade assessment
 for classes.

Classes grade will be the arithmetic mean of all grades.

 

The final grade* is the grade of the classes

Literatura podstawowa

Wimmer R. D., Dominick J. R. (2006), Mass Media Research: An Introduction (10th Edition), Wadsworth, Cengage Learning: Boston MA.

Berger A. A. (1995), Essentials of Mass Communication Theory, Thousands Oaks: Sage Publications.

Zielińska M., Szaban D. (2016), On the way to post-materialism? Polish and Ukrainian students in terms of cultural change, [in:] Youth In Central and Eastern Europe. Sociological Studies, 2 (6), s. 135—151.

Karlsson M.B. (2016), Goodbye politics, hello lifestyle. Changing news topics in tabloid, quality and local newspaper websites in the U.K. and Sweden from 2002 to 2012 [in:] Observatorio Journal, vol. 10 – No.4 (2016), 150-165.

Literatura uzupełniająca

Newton K. (1999), Mass Media Effecs: Mobilization or Media Malaise?, [in:] British Journal of Political Sciences, vol. 29, No. 4 (577-599).

Jakubowicz K. (2008), „Poli-tabloidization” and the Media in Central and Eastern Europe, [in:] Global Media Journal—Polish Edition No 1 (4), 2008.

Uwagi


Zmodyfikowane przez dr Dorota Bazuń (ostatnia modyfikacja: 02-05-2018 18:04)