SylabUZ
Course name | Zastosowanie komputera w edukacji dziecka |
Course ID | 05.0-WP-TPiPZ-ZKwED |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Pedagogical therapy and pedagogics of skills |
Education profile | academic |
Level of studies | Postgraduate studies |
Beginning semester | winter term 2018/2019 |
Head faculty | Faculty of Social Sciences |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | - | - | 10 (including as e-learning) |
0,67 (including as e-learning) |
Credit with grade |
Poznanie możliwości i zalet zastosowania mediów i multimediów w rozwijaniu zdolności i twórczości dziecka oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci przejawiających trudności w nauce czytania i pisania.
Podstawowe umiejętności w zakresie korzystania z komputera i sieci Internet
Terapia pedagogiczna – podstawowa pomoc w przezwyciężaniu specyficznych trudności
w czytaniu i pisaniu. Przegląd ćwiczeń terapeutycznych stosowanych w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
Znaczenie technologii informacyjnych w organizowaniu sprzyjających warunków w rozwijaniu twórczego myślenia oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci z dysleksją
Terapia multimedialna. Założenia terapii multimedialnej, edukacyjno-terapeutyczne programy komputerowe, wskazówki metodyczne poprawnie prowadzonych zajęć terapii multimedialnej, realizacja podstawowych zasad zajęć terapeutycznych z udziałem technologii informacyjnych. Analiza zasobów sieci Internet i programów edukacyjno-terapeutycznych wspomagających rozwijanie zdolności i twórczości oraz zajęcia terapeutyczne skierowane do dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
Pogadanka, dyskusja, wykład
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Ćwiczenia zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz przygotowanej analizy edukacyjnych stron internetowych (25%składowej zaliczenia) oraz programów edukacyjno-terapeutycznych stosowanych w zajęciach terapii multimedialnej, przedstawienie pracy w formie słownej i pisemnej (25%składowej zaliczenia).
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń
Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:18)