SylabUZ

Generate PDF for this page

Zastosowanie komputera w edukacji dziecka - course description

General information
Course name Zastosowanie komputera w edukacji dziecka
Course ID 05.0-WP-TPiPZ-ZKwED
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogical therapy and pedagogics of skills
Education profile academic
Level of studies Postgraduate studies
Beginning semester winter term 2018/2019
Head faculty Faculty of Social Sciences
Course information
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Class - - 10
(including as e-learning)
0,67
(including as e-learning)
Credit with grade

Aim of the course

Poznanie możliwości i zalet zastosowania mediów i multimediów w rozwijaniu zdolności i twórczości dziecka oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci przejawiających trudności w nauce czytania i pisania.

Prerequisites

Podstawowe umiejętności w zakresie korzystania z komputera i sieci Internet

Scope

Terapia pedagogiczna – podstawowa pomoc w przezwyciężaniu specyficznych trudności
w czytaniu i pisaniu. Przegląd ćwiczeń terapeutycznych stosowanych w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.

Znaczenie technologii informacyjnych w organizowaniu sprzyjających warunków w rozwijaniu twórczego myślenia oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci z dysleksją

Terapia multimedialna. Założenia terapii multimedialnej, edukacyjno-terapeutyczne programy komputerowe, wskazówki metodyczne poprawnie prowadzonych zajęć terapii multimedialnej, realizacja podstawowych zasad zajęć terapeutycznych z udziałem technologii informacyjnych. Analiza zasobów sieci Internet i programów edukacyjno-terapeutycznych wspomagających rozwijanie zdolności i twórczości oraz zajęcia terapeutyczne skierowane do dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.

Teaching methods

Pogadanka, dyskusja, wykład

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ćwiczenia zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz przygotowanej analizy edukacyjnych stron internetowych (25%składowej zaliczenia) oraz programów edukacyjno-terapeutycznych stosowanych w zajęciach terapii multimedialnej, przedstawienie pracy w formie słownej i pisemnej (25%składowej zaliczenia).

Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń

Recommended reading

  1. Bogdanowicz M., Adryjanek A.: Uczeń z dysleksją w szkole, Gdynia, 2004
  2. Mickiewicz J.: Jedynka z ortografii?, Toruń, 1977
  3. Zakrzewska B.: Trudności w czytaniu i pisaniu. Modele ćwiczeń, Warszawa, 1996
  4. Oszwa U.: Dziecko z zaburzeniami rozwoju i zachowania w klasie szkolnej. Vademecum nauczycieli i rodziców, Kraków, 2007
  5. Czajkowska I., Herda K.:  Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne w szkole, Warszawa, 1996
  6. Kaja B.: Etiologia i diagnoza dysleksji rozwojowej – przegląd badań prowadzonych na świecie, [w:] Kaja B., (red.), Diagnoza dysleksji, Bydgoszcz, 2003

Further reading

  1. Górniewicz E.: Trudności w czytaniu i pisaniu, Olsztyn , 2000
  2. Limont  W., Uczeń zdolny. Jak go rozpoznawać i jak z nim pracować, Sopot, 2010.
  3. Siemienicki B.: Komputer w diagnostyce i terapii pedagogicznej, Toruń, 2001
  4. Szmidt K.J., Szkice z pedagogiki twórczości, Kraków 2001.

Notes


Modified by dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (last modification: 23-05-2018 22:18)