SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Zastosowanie komputera w edukacji dziecka |
Kod przedmiotu | 05.0-WP-TPiPZ-ZKwED |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Terapia pedagogiczna i pedagogika zdolności |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2018/2019 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 10 (w tym jako e-learning) |
0,67 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Poznanie możliwości i zalet zastosowania mediów i multimediów w rozwijaniu zdolności i twórczości dziecka oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci przejawiających trudności w nauce czytania i pisania.
Podstawowe umiejętności w zakresie korzystania z komputera i sieci Internet
Terapia pedagogiczna – podstawowa pomoc w przezwyciężaniu specyficznych trudności
w czytaniu i pisaniu. Przegląd ćwiczeń terapeutycznych stosowanych w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.
Znaczenie technologii informacyjnych w organizowaniu sprzyjających warunków w rozwijaniu twórczego myślenia oraz w zajęciach terapeutycznych skierowanych do dzieci z dysleksją
Terapia multimedialna. Założenia terapii multimedialnej, edukacyjno-terapeutyczne programy komputerowe, wskazówki metodyczne poprawnie prowadzonych zajęć terapii multimedialnej, realizacja podstawowych zasad zajęć terapeutycznych z udziałem technologii informacyjnych. Analiza zasobów sieci Internet i programów edukacyjno-terapeutycznych wspomagających rozwijanie zdolności i twórczości oraz zajęcia terapeutyczne skierowane do dzieci przejawiających specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu.
Pogadanka, dyskusja, wykład
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ćwiczenia zaliczenie z oceną na podstawie: aktywnej obecności (25%składowej zaliczenia) i dyskusji studentów (25%składowej zaliczenia) oraz przygotowanej analizy edukacyjnych stron internetowych (25%składowej zaliczenia) oraz programów edukacyjno-terapeutycznych stosowanych w zajęciach terapii multimedialnej, przedstawienie pracy w formie słownej i pisemnej (25%składowej zaliczenia).
Ocena końcowa jest oceną z ćwiczeń
Zmodyfikowane przez dr hab. Marzenna Magda-Adamowicz, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 23-05-2018 22:18)