SylabUZ
Course name | Youth counselling |
Course ID | 05.9-WP-PSP- PoM |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Social work |
Education profile | practical |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 5 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | optional |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Utrwalenie wiedzy z zakresu komunikowania społecznego
Zgłębienie tematyki dotyczącej problemów młodzieży
Wypracowanie strategii radzenia w sytuacjach trudnych
Teoria i praktyka poradnictwa, Komunikacja społeczna, pedagogika społeczna, wybrane zagadnienia problemów i kwestii społecznych, Poradnictwo rodzinne i seksualne.
1) Pojęcia definiujące poradnictwo wychowawcze; 2) Istota poradnictwa szkolnego; 3) Sposoby wsparcia dzieci z ADHD, 4) Struktura i treść opinii psychologiczno-pedagogicznych, 5) Relacje pomagania, 6) Sposoby pracy z klientem "niedobrowolnym" , 7) Program terapeutyczno-edukacyjny dla adolescentów (na przykładzie Mission Possible); 8) Poradnictwo dla młodzieży w podejściu skoncentrowanym na rozwiązaniach (techniki wyjątków, skalowanie, praca na zasobach), 9) Instytucjonalne poradnictwo dla młodzieży
wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, pogadanka, prelekcja, pokaz, praca z dokumentem źródłowym, metoda przypadków,
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Kolokwium (test) (ocena dostateczna – 50-60 % prawidłowych odpowiedzi; ocena dobra – 70-80%; ocena bardzo dobra 90-100%)
Ocena końcowa jest oceną otrzymaną z laboratorium
Kargulowa A, O teorii i praktyce poradnictwa, Warszawa 2004,
Poradoznawstwo – kontynuacja dyskursu pod red. Kargulowej, warszawa 2009,
Murgatroyd, Poradnictwo i pomoc, Poznań 2000
Ratner H, George E, Iveson Ch, Terapia krótkoterminowa skoncentrowana na rozwiązaniu, Łódź 2017
Jpng P, Kim Berg I, Rozmowy o rozwiązaniach, Kraków 2002
D.Tuohy, Dusza szkoły, Warszawa 2002,
Siarkiewicz E, Przysłonięte obszary poradnictwa, Zielona Góra 2010
Zielińska – Pękał D, Refleksje o poradnictwie debiutujących doradców, Zielona Góra 2009
Podstawy pomocy psychologiczno – pedagogicznej, pod red. A.Czerkawskiej, Wrocław 2009
E.Kennedy, S.C.Charles, Jak pomagać dobrą radą? Kraków 2004.
Modified by dr Daria Zielińska-Pękał (last modification: 05-05-2019 00:26)