SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Problemowe korzystanie z internetu i gier video |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-UB-PKI |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Uzależnienia behawioralne- diagnoza i pomoc psychologiczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Jednostka obsługująca przedmiot | Wydział Nauk Społecznych |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Egzamin |
Ćwiczenia | - | - | 5 (w tym jako e-learning) |
0,33 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specjalistyczną wiedzą na temat problemowego korzystania z Internetu i gier.
Problemowe korzystanie z internetu i gier jako uzależnienie behawioralne.Kryteria diagnostyczne problemowego korzystania z gier video i Internetu. Obraz kliniczny osób uzależnionych. Kwestionariuszowe metody diagnozy zaburzonego używania internetu i gier. Czynniki ryzyka i czynniki chroniące przed rozwojem problemowego grania. Rola osobowości w kształtowaniu się uzależnień behawioralnych. Profilaktyka i terapia.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Przedmiot kończy się egzaminem – egzamin pisemny.
1. Poprawa, R. (2009). Oczekiwania efektów korzystania z Internetu a problematyczne jego używanie. Psychologia Jakości Życia, 8(1), 21-44
2. Poprawa, R. (2009). W pułapce Internetu. Kontrowersje fakty, mechanizmy. W: M. Jeziński, (red.), Nowe media a media tradycyjne. Prasa, reklama, Internet (s. 227-240). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.
3. Poprawa, R. (2011). Test problematycznego używania Internetu. Adaptacja i ocena psychometryczna Internet Addiction Test K.Young. Przegląd Psychologiczny, 54(2), 193-216
4. Poprawa R. (2012). Problematyczne używanie internetu – symptomy i metoda diagnozy. Badania wśród dorastającej młodzieży. Psychologia Jakości Życia, 11(1), 57-82
5. Podobnie postępuj w przypadku kolejnych pozycji bibliograficznych literatury podstawowej wciskając [Enter]. Pamiętaj o kolejności: autor, tytuł, wydawnictwo, miejsce, rok wydania! Przed wciśnięciem [Enter] skasuj ukryty tekst: „Podobnie …”.Grzegorzewska I. Cierpiałkowska L. (2018). Uzależnienia behawioralne, Warszawa: PWN
Zmodyfikowane przez dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 22-06-2019 19:00)