SylabUZ
Course name | Przedmiot do wyboru: Motyw śmierci w literaturze angielskiego modernizmu |
Course ID | 09.2-WH-FAP-MŚwLAM-S18 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | English Philology |
Education profile | academic |
Level of studies | First-cycle studies leading to Bachelor's degree |
Beginning semester | winter term 2019/2020 |
Semester | 4 |
ECTS credits to win | 2 |
Course type | obligatory |
Teaching language | english |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Class | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Credit with grade |
Głównym celem przedmiotu jest ukazanie, na przykładzie wybranych opowiadań modernistycznych, motywu śmierci jako wyrazu postawy wobec rzeczywistości, będącej wynikiem doświadczenia pokoleniowego (szczególnie doświadczenia I wojny światowej, ale również, m. in., rozwoju psychologii i filozofii egzystencjalizmu), a także wpływu poczucia skończoności istnienia, charakterystycznego dla pisarzy modernistycznych, na sposoby przedstawienia tego motywu w ich utworach.
Brak.
Percepcja, przedstawienia i znaczenie motywu śmierci w literaturze modernistycznej; śmierć duchowa; powiązanie między śmiercią i miłością (eros i thanatos); śmierć jako katalizator; bunt wobec śmierci/ akceptacja śmierci.
Praca z tekstem, dyskusja, praca pisemna.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Zaliczenie na podstawie aktywnego uczestnictwa w zajęciach (dyskusja) i wypowiedzi pisemnej.
Conrad, Joseph, The Lagoon
Joyce, James, The Dead
Lawrence, D.H., The Horse-Dealer's Daughter
Lawrence, D.H., The Odour of Chrysantemums
Mansfield, Katherine, The Garden Party
Mansfield, Katherine, The Fly
Woolf, Virginia, The Death of the Moth
Aries. Philip. Człowiek i śmierć. Warszawa: PIW, 1992. (wybrane fragmenty)
Barrett, William. Irrational Man. A Study in Existential Philosophy. New York:Anchor Books, Doubleday, 1990 (wybrane fragmenty)
Freud, Sigmund, Beyond the Pleasure Principle. New York, London: W.W. Norton & Company,1961. (wybrane fragmenty)
Friedman Alan W. Fictional Death and the Modernist Enterprise. Austin: Univ. of Texas, 1995. (wybrane fragmenty)
Brak.
Modified by dr Mirosława Kubasiewicz (last modification: 29-06-2019 11:37)