SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Dydaktyka języka angielskiego |
Kod przedmiotu | 05.1-WH-FilolD-DJA-W-15_pNadGenJJ45N |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia angielska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | angielski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 30 | 2 | Egzamin |
Zapoznanie z wytycznymi dla dydaktyki językowej w krajach Unii Europejskiej.
Przygotowanie do przeprowadzania ewaluacji pracy ucznia zgodnie z wytycznymi europejskiego systemu opisu kształcenia językowego.
Przybliżenie zjawiska posługiwania się językiem angielskim jako lingua franca.
Brak
Europejski program uczenia się przez całe życie i jego komponenty (programy Comenius, Erasmus, Grundtvig).
Akulturacja.
Interkulturowa kompetencja komunikacyjna.
Heutagogia.
Wykład syntetyczny i problemowy, dyskusja
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Niniejszy kurs kończy się egzaminem, za który student otrzymuje ocenę. Warunkiem dopuszczenia do egzaminu jest zaliczenie z ćwiczeń uzyskane za indywidualną i grupową działalność studenta, obejmującą prezentacje ustne i prace projektowe (80%), jak również uczestnictwo w dyskusjach (20%).
1. Bailey, K., Curtis, A., Nunan, D. 2001. Pursuing professional development. Boston: Heinle & Heinle.
2. Jenkins, J. 2007. English as a lingua franca: Attitudes and identity. Oxford: OUP.
3. Dakowska, M. 1995. Models of language use and language learning in the theory of language didactics. Warszawa: Uniwersytet Warszawski.
4. Martin-Jones, M., Jones, K. (eds) 2000. Multilingual literacies. Philadelphia: John Benjamins Publishing Company.
5. McDonough, J., McDonough, S. 1997. Research methods for English language teachers. London: Arnold.
6. Richards, J. C., Lockard, C. 1994. Reflective teaching. New York: CUP.
7. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
1. Cameron, D. 2001. Working with spoken discourse. London: Sage.
2. Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. 2007. Research methods in education. Abingdon, Oxon: Routledge.
3. Mackiewicz, M. (ed.) 2010. Kompetencja interkulturowa w teorii i praktyce edukacyjnej. Poznań: Wyższa Szkoła Bankowa.
4. Schön, D. 1983. The reflective practitioner: How professionals think in action. New York: Basic Books.
5. Każdoroazowo ustalana przez prowadzącego
Brak
Zmodyfikowane przez dr Mirosława Kubasiewicz (ostatnia modyfikacja: 25-06-2019 17:51)