SylabUZ

Generate PDF for this page

Podstawy pracy projektowej - course description

General information
Course name Podstawy pracy projektowej
Course ID 14.7-WP-PEDP-PPPr
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2019/2020
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 15 1 9 0,6 Credit with grade
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Zapoznanie studentów z zasadami i specyfiką pracy projektowej oraz przygotowanie do samodzielnego konstruowania spójnej koncepcji projektu animacyjnego i edukacyjnego.

Prerequisites

Zaliczony kurs zajęć „teorie kultury i animacji”.

Scope

Wykłady – projekt jako metoda i forma pracy; struktura projektu; planowanie projektu (diagnoza; analiza problemów i celów; działania i harmonogram w projekcie; promocja projektu; rezultaty; kosztorys projektu; ewaluacja projektu; źródła dofinansowania projektów w kulturze i edukacji.

Ćwiczenia - specyfika projektów animacyjnych i edukacyjnych; analiza przypadków;  konstruowanie koncepcji projektu: diagnoza; analiza i opis problemu i grupy docelowej, planowanie celów głównych i szczegółowych, etapów i działań; konstruowanie harmonogramu projektu; rezultaty działań i ich wskaźniki; planowanie budżetu.

Teaching methods

Wykłady – wykład, wykład interaktywny, prezentacje, analiza przypadków.

Ćwiczenia – dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne, diagnoza problemu, analiza przypadków, prezentacja.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykłady - zaliczenie kolokwium końcowego, warunkiem zaliczenia jest zdobycie min.55% punktów.

Ćwiczenia -  ocena z ćwiczeń jest średnią arytmetyczną ocen za: prawidłowe wykonanie wszystkich ćwiczeń (zadań) realizowanych na zajęciach; analizę i prezentację przypadku (przykładowego projektu animacyjnego/edukacyjnego); skonstruowanie spójnej i poprawnej koncepcji projektu animacyjnego/edukacyjnego (w formie konspektu). 

Ocena końcowa - średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń. Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i wykładu.

Recommended reading

1.     Edukacja + animacja, red. K. Dziełak, A. Rogozińska, A. Stańczyk, Warszawa 2011.

2.     Karolak W., Projekt edukacyjny – projekt artystyczny, Łódź 2004.

3.     Podręcznik zarządzania projektami miękkimi w kontekście Europejskiego Funduszu Społecznego, Warszawa 2006.

4.     Projekty kulturalne – krok po kroku, Warszawa 2004.

5.     Słowińska S. i in., Inicjatywy i ludzie w kulturze lubuskiej - nowe przestrzenie. Raport z badań, Zielona Góra 2012.

6.     Słowińska S., Projekt w animacji kultury, [w:] Dyskursy młodych andragogów 9, red. M. Olejarz, Zielona Góra 2008.

7.     Słowińska S., Puchowicz M., Kultura? Zrób to tak! Opis dobrych praktyk edukacyjnych. Raport z trzeciego etapu badań w ramach programu  Bardzo Młoda Kultura(program regionalny „Kultura Tędy”, woj. lubuskie), Zielona Góra 2018.

Further reading

1.      TERAZ! Animacja kultury/Culture animation NOW!, red. I. Kurz, Warszawa 2008.

2.      Zarządzanie projektami współfinansowanymi z funduszy publicznych, red. M. Szwabe, Kraków 2007.

Notes


Modified by dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (last modification: 04-01-2020 08:20)