SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka wychowania fizycznego I |
Kod przedmiotu | 05.2-WP-PPiWM-MWF1 |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Student poznaje miejsce wychowania fizycznego oraz podstawowe pojęcia i mechanizmy odnoszące się do rozwoju psychofizycznego oraz motorycznego w edukacji wczesnoszkolnej.
Podstawowe wiadomości z zakresu biologii oraz ogólna sprawność psychomotoryczna.
Metody wychowania fizycznego stosowane w edukacji wczesnoszkolnej. Budowa lekcji, typy i rodzaje, ćwiczenia śródlekcyjne. Proces nauczania ćwiczeń ruchowych oraz rozwój psychofizyczny dziecka.
Obserwacja, dyskusja problemowa, analiza dokumentów, metoda poglądowa, samodzielne opracowywanie materiałów metodycznych
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny jest zaliczenie kolokwium z pytaniami otwartymi oraz pozycjami wyjściowymi stosowanymi w lekcjach wychowania fizycznego.
Podczas zaliczenia studenci otrzymują losowo wybrane pytani, z realizowanych bloków tematycznych.
Ocena końcowa to średnia arytmetyczna wszystkich form przewidzianych do realizacji przedmiotu. Wyniki średniej arytmetycznej ustala się zgodnie z zasadą: średnia 3,25
stanowi ocenę końcową 3,5; średnia 3,75 stanowi ocenę końcową 4,0; średnia 4,25 stanowi ocenę końcową 4,5; średnia 4,75 stanowi ocenę końcową 5,0.
1. Dobosz J. 2014, Diagnoza kondycji fizycznej dzieci i młodzieży, Narodowe centrum Badania Kultury Fizycznej, www.ncbkf.pl
2. Bronikowski M., 2012, Dydaktyka wychowania fizycznego, fizjoterapii i sportu, Akademia Wychowania Fizycznego, Poznań.
3. Strzyżewski S. 2013, Proces kształcenia i wychowania w kulturze fizycznej, AWF w Katowicach, Katowice.
4. Tatarczuk J., 2001, Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej, WSP, Zielona Góra.
5. Kierczak U., 2012, Metoda projektów w pracy nauczyciela wychowania fizycznego : praktyczny przewodnik, Kraków.
6. Kierczak U., 2010, Koncepcja edukacji fizycznej : zdrowie, sport, rekreacja : wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej : poradnik metodyczny, Kraków.
7. Warchoł K., 2015, Planowanie zajęć wychowania fizycznego w edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem nowej podstawy programowej i programu "Mały Mistrz", Rzeszów.
8. Muszkieta R., 2004, Ocenianie osiągnięć uczniów przez nauczycieli wychowania, Poznań.
9. Władysław Pańczyk Wł., Warchoł K., 2008, W kręgu teorii, metodyki i praktyki współczesnego wychowania fizycznego, Rzeszów.
10. Czasopisma i podręczniki dostępne w Bibliotece Uniwersyteckiej UZ (bazy danych w układzie alfabetycznym) http://www.bu.uz.zgora.pl/
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 17-12-2019 19:05)