SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metodyka pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym |
Kod przedmiotu | 05.1-WP-PPiWM-MPzDZiT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2019/2020 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z podstawowymi wiadomościami z zakresu metodyki i organizowania zajęć dla dzieci zdolnych i twórczych. Zapoznanie z możliwościami pracy nauczyciela z dziećmi zdolnymi, uzdolnionymi i twórczymi. Kształcenie umiejętności wdrażania wiedzy do praktyki edukacyjnej.
Podstawy wiedzy z pedagogiki specjalnej, psychologii, pedagogiki zdolności i twórczości.
Wykład:
Strategie kształcenia uczniów zdolnych. Modele kształcenia uczniów zdolnych. Specyfika programów szkolnych i pozaszkolnych ukierunkowanych na uczniów zdolnych. Metody i narzędzia ewaluacji pracy nauczyciela z dzieckiem zdolnym. Projektowanie pracy z dziećmi uzdolnionymi.
Konwersatorium:
Rodzaje aktywności twórczej dziecka i młodzieży. Wybrane metody rozwijające zdolności i twórczość dzieci. Pomoce dydaktyczne w pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym. Zasady i strategie pracy z dzieckiem zdolnym i twórczym. Formy ekspresji plastycznej dzieci. Treningi i lekcje twórczości.
Wykłady – wykład konwencjonalny, problemowy.
Konwersatoria – praca z tekstem, z dokumentem źródłowym; problemowe, praktycznego działania.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z oceną na podstawie aktywnej obecności studentów, prezentacji do wybranego zagadnienia oraz projektu i prezentacji zestawu ćwiczeń dla dzieci zdolnych i twórczych .
Ocena końcowa: ocena z konwersatorium
M. Magda-Adamowicz, K. Żernik, Twórczość werbalna dzieci – koncepcja i identyfikacje, [w:] B. Niemierko, M. K. Szmigel (red.), Diagnozowanie twórczości uczniów i nauczycieli, gRUPA TOMANI, Kraków 2016
Zmodyfikowane przez dr Klaudia Kasowska (ostatnia modyfikacja: 25-11-2019 19:15)