SylabUZ
Course name | Psychologiczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną |
Course ID | 14.4-WP-PSSM-WPP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 7 |
ECTS credits to win | 4 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Exam |
Class | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Poznanie diagnozy, etiologii oraz klinicznego obrazu niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. Poznanie możliwości i ograniczeń dotyczących realizacji zadań rozwojowych przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną. Ukazanie możliwości edukacyjnych osób z różnymi stopniami niepełnosprawności intelektualnej. Uwrażliwienie studentów na znaczenie wsparcia psychologicznego względem osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich rodzin.
Znajomość podstaw psychologii rozwoju człowieka oraz psychologii klinicznej i psychopatologii.
Wykłady
1) Kryteria, diagnoza oraz orzecznictwo dotyczące niepełnosprawności intelektualnej. 2) Etiologia niepełnosprawności intelektualnej oraz sprzężonej. 3) Kliniczny obraz niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i głębokim. 4) Możliwości edukacji osób z różnymi stopniami niepełnosprawności intelektualnej. 5). Zaburzenia psychotyczne, lękowe i zaburzenia zachowań a społeczne funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną. 6) Psychologiczne podstawy terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Ćwiczenia
1) Możliwości i ograniczenia dotyczące realizacji zadań rozwojowych przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną w różnych fazach życia (dzieciństwo, dorastanie, dorosłość, starość). 2) Interwencja psychologiczna wspierająca osoby z niepełnosprawnością intelektualną w realizacji zadań rozwojowych – analiza wybranych metod, technik oraz programów rehabilitacji psychologicznej. 3) Wsparcie psychologiczne rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. 4) Praca z rodziną z dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną – podejście systemowe.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykład: egzamin ustny lub pisemny.
Ćwiczenia: kolokwium z treści zajęć, praca pisemna na temat uzgodniony z prowadzącym dotycząca studium przypadku osoby z niepełnosprawnością intelektualną.
Ocena końcowa: średnia arytmetyczna ocen z wykładu i ćwiczeń.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 09:52)