SylabUZ
Course name | Metodyka edukacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w przedszkolu |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MENP |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
Zapoznanie studentów ze wspólnymi i swoistymi właściwościami rozwojowymi dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną w porównaniu z pełnosprawnymi oraz zasadami organizacji edukacji zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. Wyposażenie studentów w umiejętności umożliwiające realizację funkcji opiekuńczej, wychowawczej, terapeutycznej, społecznej w przedszkolu wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Uwrażliwienie studentów na potrzeby dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w wieku przedszkolnym oraz możliwości ich zaspokajania we współpracy z rodzicami.
Znajomość treści dotyczących charakterystyki osób z niepełnosprawnością intelektualną w sferze psyche, soma i polis, form wspomagania rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Zakres tematyczny
1) Funkcje instytucji przedszkolnej wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, a także sprzężoną oraz ich rodziców 2) Formy edukacji przedszkolnej: oddziały specjalne w przedszkolach ogólnodostępnych, odziały integracyjne w przedszkolach ogólnodostępnych, przedszkola specjalne. 3) Wspólne i swoiste właściwości rozwojowe dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną w porównaniu z pełnosprawnymi. 4) Zasady, metody i formy pracy z dziećmi w przedszkolu. 4) IPET dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną jako wyznacznik pracy edukacyjno-rewalidacyjnej. 5) Rozwijanie u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną gotowości do nauki w szkole zgodnie z zasadą indywidualizacji oddziaływań. 6) Zabawa i jej znaczenie dla rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. 7) Rozwijanie kompetencji społecznych u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną 8) Rewalidacja indywidualna dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną w przedszkolu. 9) Współpraca z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną. 10) Środki dydaktyczne w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną oraz sprzężoną.
Praca z tekstem pokaz, ćwiczenia praktyczne, praca w grupach - uczenie się we współpracy.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Kolokwium z treści zajęć. Kryteria ocen: niedostateczna (do 60 %); dostateczna (61-75%); dobra (76-85%); bardzo dobra (86-100%).Konspekty zajęć na ocenę. Realizacja zajęć próbnych w przedszkolu na ocenę.
Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
Modified by dr hab. Jarosław Bąbka, prof. UZ (last modification: 19-04-2020 11:59)