SylabUZ
Course name | Metodyka edukacji uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną I |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-MNL1 |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Tutorial | 30 | 2 | 30 | 2 | Credit with grade |
1. Zapoznanie studentów z problematyką kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną: istota nauczania, projektowanie przestrzeni klasy szkolnej, strategie uczenia się oraz nauczania, projektowanie zajęć, TIK w nauczaniu, metody nauczania i ich adaptacje do potrzeb uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną, formy organizacyjne pracy na lekcji, znaczenie współpracy nauczycieli i specjalistów dla organizacji procesu edukacji, kontrola postępów i ocenianie (w tym ocenianie wspierające).
2. Kształtowanie umiejętności projektowania zajęć z udziałem uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną, w tym dostosowywania treści i form kształcenia.
3. Uwrażliwienie na potrzebę przyjmowania odpowiedzialności za podejmowane decyzje w procesie edukacji uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
Podstawowa wiedza na temat edukacji uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną.
Treści:
Konwersatoria
Dyskusja, pokaz, metoda problemowa, metoda działań praktycznych.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Konwersatoria
Średnia ocen z: 1) Kolokwium – pozytywna ocena, po uzyskaniu 60% poprawnych odpowiedzi. 2) Scenariusz zajeć – pozytywna ocena merytoryczna. 3) Aktywny udział w zajęciach i w dyskusji.
Ocena z przedmiotu
Oceną końcową z przedmiotu jest ocena z konwersatoriów.
Podstawa programowa kształcenia ogólnego.
Sadowska S. (red), Nauczanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Wybrane problemy teorii i praktyki. Toruń 2006.
Mikrut A., Wyczesany J., Elementy metodyki nauczania początkowego dzieci upośledzonych umysłowo, Kraków 2001
Kosakowski C. (red.), Nauczanie i wychowanie osób lekko upośledzonych umysłowo, Toruń 2001.
Tkaczyk G., Metodyka nauczania i wychowania początkowego w szkole specjalnej, Lublin 2001.
Siwek H., Kształcenie zintegrowane na etapie wczesnoszkolnym. Rola edukacji matematycznej. Kraków 2004.
Nowik J., Kształcenie matematyczne w edukacji wczesnoszkolnej, Opole 2009.
Czelakowska D., Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Kraków 2012.
Hemmerling W., Zabawy w nauczaniu początkowym, Warszawa 1984.
Lipska E., Przychodzińska M., Muzyka w nauczaniu początkowym, Warszawa 1991.
Modified by dr Jarosław Wagner (last modification: 16-04-2020 09:52)