SylabUZ
Course name | Wczesna interwencja wobec dzieci z przewlekłą chorobą oraz z niepełnosprawnością ruchową |
Course ID | 05.6-WP-PSSM-WIDPCNR |
Faculty | Faculty of Social Sciences |
Field of study | Special education |
Education profile | academic |
Level of studies | Long-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2020/2021 |
Semester | 8 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Lecture | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Tutorial | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Credit with grade |
Przygotowanie studenta do zorganizowania wczesnej interwencji, wieloprofilowego usprawniania i stymulowania rozwoju dzieci z chorobą przewlekłą i niepełnosprawnością ruchową.
Wiedza z zakresu pedagogiki osób z niepełnosprawnością ruchową i wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.
Wykłady:
1). Pojęcie choroby przewlekłej, zaburzeń somatycznych i ruchowych. Konsekwencje i zagrożenia rozwoju dzieci chorych, niepełnosprawnych ruchowo i somatycznie.
2). Wczesna diagnoza i wczesna interwencja w procesie optymalizowania warunków rozwoju dziecka. 3). Współczesne tendencje w hospitalizacji i rehabilitacji osób przewlekle chorych. Podstawy kształcenia i terapii dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo w polskim systemie szkolnictwa.
Ćwiczenia:
1). Specyficzne uwarunkowania w pracy z dzieckiem na podstawie wybranych zespołów chorobowych i niepełnosprawności ruchowej m.in. zaburzenia metaboliczne, mukowiscydoza, zaburzenia łaknienia, FAS, mózgowe porażenie dziecięce, wrodzony brak kończyn, epilepsja, przewlekła niewydolność nerek, choroby nowotworowe i inne
2). Sprzęt ułatwiający funkcjonowanie społeczne osób niepełnosprawnych ruchowo i chorych somatycznie. 3). Organizacja wsparcia i oddziaływań terapeutycznych na rzecz rozwoju i stymulacji w ramach wczesnej interwencji dla dzieci przewlekle chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
Wykłady:
Wykład problemowy, konwersatoryjny.
Ćwiczenia:
Praca indywidualna, praca zespołowa, praca w grupach, dyskusja problemowa, prezentacja opracowanej problematyki i projekt.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Wykłady:
Kolokwium z zagadnień programowych wykładów. Ocena pozytywna od 50% poprawnych odpowiedzi na pytania dotyczące tematyki wykładów.
Ćwiczenia: Na ocenę składają się aktywność na zajęciach (25%), zaliczenie kolokwium (50%) i projekt (25%).
Ocena z przedmiotu:
Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest zaliczenie wykładów i ćwiczeń. Ocenę z przedmiotu stanowi średnia ocen z wykładów i ćwiczeń.
Modified by dr Natalia Gumińska (last modification: 22-04-2020 19:44)