SylabUZ

Generate PDF for this page

Organisation, management and marketing in manufacturing companies - course description

General information
Course name Organisation, management and marketing in manufacturing companies
Course ID 06.1-WM-MiBM-P-43_19
Faculty Faculty of Mechanical Engineering
Field of study Mechanical Engineering
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2020/2021
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Agnieszka Kaczmarek-Pawelska
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 18 1,2 Credit with grade
Project 15 1 9 0,6 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest pozyskanie przez studenta wiedzy z organizacji i metod zarządzania przedsiębiorstwem oraz uzyskanie umiejętności planowania projektów biznesowych.

Prerequisites

Brak wymagań wstępnych.

Scope

             
Lp. Treści programowe - WYKŁAD   l. godz.
st. stacj.
l. godz.
st. niestacj.
W1 Wprowadzenie do tematyki wykładów. Przedstawienie warunków zaliczenia przedmiotu oraz realizacji zajęć. Przedsiebiorstwo i jego zasoby (pojęcia tematyczne, celel i zasady działania, formy organizacyjno-prawne).     2   1.2
W2 Otoczenie przedsiębiorstwa, zasoby, pojęcie i proces zarządzania przedsiebiorstwem.     2   1.2
W3 Planowanie i podejmowanie dezycji (rola planowania, planowanie operacyjne, planowanie strategiczne, modele i style podejmowania decyzji).     2   1.2
W4 Oganizacja w przedsiebiorstwie.     2   1.2
W5 Kontrola w przedsiębiorstwie.      2   1.2
W6 Zarządzanie marketingiem. Zarządzanie operacyjne i jakością.      2   1.2
W7 Zarządzanie logistyką i zakupami.     2   1.2
W8 Zarządzanie zasobami ludzkimi.     2   1.2
W9 Przewodzenie i motywowanie pracowników w przedsiębiorstwie.     2   1.2
W10 Zarządzanie finansami przedsiębiorstwa.     2   1.2
W11 Zarządzanie projektami.     2   1.2
W12 Kierunki rozwoju przedsiębiorstw.     2   1.2
W13 Prezentacja wyników prac projektowych.     2   1.2
W14 Kreowanie wartości produktu.     2   1.2
W15 Zabezpieczenie własności intelektualnej wypracowanej w trakcie realizacji projektów.     2   1.2
    Suma:   30   18

 

             
Lp. Treści programowe - PROJEKT   l. godz.
st. stacj.
l. godz.
st. niestacj.
P1 Definiowane i określenie typów organizacji/przedsiębiorstw.      1   0.6
P2 Definiowanie potrzeb przedsiębiorstwa.      2   1.2
P3 Budowa strategii przedsiębiorstwa - modele, systemy.      2   1.2
P4 Jak skutecznie podejmować decyzje - metody analizy decyzyjnej.       2   1.2
P5 Zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa.      2   1.2
P6 Gotowość inwestycyjna - źródła finansowania.     2   1.2
P7 Zarządzanie projektem - harmonogramowanie, budżetowanie, budowanie zespołów, konsorcja.     2   1.2
P8 Realizacja i rozliczanie projektów.      2   1.2
    Suma:   15   9

Teaching methods

Realizacja modułu odbywa się poprzez realizację wykładów, w tym: 5 informacyjnych (dotyczących podstawowych pojęć i mechanizmów zarządzania i jakości), 5 multimedialnych (wykorzystując metody eksponujące- materiały filmowe ilustrujące różne aspekty kontroli jakości i techniki prezentacji), 5 konwersatoryjnych podsumowujących przekazaną wiedzę i rozważania problemowe. Praktyczne przekazanie wiedzy odbywa się podczas realizacji zajęć projektowych prowadzonych z użyciem metod eksponujących, pozostałe zajęcia dotyczą praktycznego wykorzystania podstawowych narzędzi inżynierii oraz prezentacji projektów.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Wykład: warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z części wykładowej jest obecność na co najmniej 51% zajęć, oraz poprawna prezentacja ustna projektu realizowanego na zajęciach projektowych. 

Oceny:

- bardzo dobra- Student wykonał projekt który nie zawiera błędów i podczas prezentacji wykorzystał środki audiowizualne lub inne które wskazują na jego zaangażowanie oraz pomysłowość.

- dobry plus- Student wykonał projekt który zawiera pojedyncze błędy i zaprezentował go w sposób poprawny przy wykorzystaniu narzędzi MS Office, Prezi itp.

- dobry- Student wykonał projekt który zawiera kilkanaście błędów i zaprezentował go w sposób zadowalający przy wykorzystaniu narzędzi MS Office, Prezi itp.

- dostateczny plus- Student wykonał i zaprezentował projekt który zawiera więcej niż 20 błędów i niespójności i zaprezentował go w sposób zadowalający przy wykorzystaniu narzędzi MS Office, Prezi itp.

- dostateczny- Student wykonał projekt który zawiera więcej niż 20 błędów i niespójności i zaprezentował go w sposób mierny przy wykorzystaniu narzędzi MS Office, Prezi itp.

- niedostateczny- Student nie wykonał projektu, nie zaprezentował go. Student skopiował projekt istniejący do którego nie ma praw autorskich.

Projekt: ocena z projektu jest określana na podstawie oceny trafności doboru użytych technik i metod oraz jakości wykonania projektu.

Ocena końcowa: stanowi średnią arytmetyczną ocen z wykładu oraz projektu.

Recommended reading

1. Cieślik J.: Przedsiębiorczość dla ambitnych, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2006.
2. Piasecki B.: Ekonomika i zarządzanie mała firmą, WN PWN Warszawa Łódź, 1999.
3. Liker J. K.: Droga Toyoty, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa, 2004.
4. Czarnecki L.: Biznes po prostu, Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa, 2011.
5. Gallo C.: Steve Jobs – Sztuka prezentacji, Wydawnictwo ZNAK, Kraków 2011.

Further reading

1. Cialdini R.B.: Wywieranie wpływu na ludzi, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2008.
2. Kiyosaki R.: Bogaty ojciec, biedny ojciec, Wydawnictwo Instytut Praktycznej Edukacji, 2007.

Notes


Modified by dr inż. Agnieszka Kaczmarek-Pawelska (last modification: 04-06-2020 18:35)