SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Psychologia wychowawcza |
Kod przedmiotu | 05.8-WH-WHSND-PSW-Ć-S14_pNadGenG511E |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Filologia germańska |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2020/2021 |
Semestr | 2 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | 30 | 2 | Zaliczenie na ocenę |
Przegląd problemów wychowawczo-klinicznych oraz czynników ryzyka w rozwoju psychicznym dzieci i młodzieży w sytuacji wychowawczej.
Podstawy psychologii, psychologi uczenia i nauczania oraz psychologii rozwoju człowieka
1. Neuroposychologia i neuropedagogika- spojrzenie na specyficzne problemy w uczeniu się.
2. Dzieci niepełnosprawne intelektualnie.
3. Podstawowe kierunki rozwoju osobowości.
4. Dzieci autystyczne.
5. Wczesne nauczanie języków obcych oraz wielojęzyczność.
6. Problemy uczniów bardzo zdolnych.
7. Urazy emocjonalne u dzieci (w tym deprywacja macierzyńska) i ich długotrwałe konsekwencje.
8. Przemoc wobec dzieci i jej skutki.
9. Problemy młodzieży szkolnej (depresje , samobójstwa). Zaburzenia odżywiania wśród młodzieży.
10. Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży.
11 Kontekst rozwoju dzieci i młodzieży (synergia szkoły, rodziny i środowiska, czynniki rozwoju).
12. Specyficzne problemy w klasie: dyscyplina, ocenianie, motywowanie.
13. Kreatywnośc i twórczość oraz dobrostan nauczyciela a praca wychowawcza.
projekt, dyskusja, prace kontrolne
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z każdego z elementów (prac kontrolnych, projektu) oraz uczestniczenie w podejmowanej dyskusji
Ocena z przedmiotu jest średnią uzyskanych ocen .
Meyers R., Psychopatologia, Gdańsk 2001.
Namysłowska I. (red.), Psychiatria dzieci i młodzieży, Warszawa 2004.
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. - Psychologia wychowawcza, T.1, Warszawa 2002.
Inne pozycje podane zostana na początku zajęć przez prowadzącego.
Brzezińska A. (red.), Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2005.
brak
Zmodyfikowane przez dr Piotr Krycki (ostatnia modyfikacja: 26-05-2020 20:12)