SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Podstawy działań interdyscyplinarnych |
Kod przedmiotu | 03.9-WP-ARP-PDINT |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Arteterapia |
Profil | praktyczny |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 4 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Laboratorium | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest - wykształcenie świadomości warsztatu, kreacji, ekspresji i świadomości artystycznej, umiejętności realizacji prac artystycznych, prezentacji publicznych, werbalnej komunikacji, umiejętności pracy w grupie i z grupą, autonomii i niezależności w zakresie kreowania autorskiej refleksji, wykształcenie umiejętności pracy na rzecz indywidualnych i grupowych potrzeb potencjalnych odbiorców (podopiecznych), umiejętność poruszania się w takich przestrzeniach sztuk wizualnych jak działania performatywne, interwencja czy działania interdyscyplinarne.
Wiedza dotycząca podstaw rysunku, malarstwa, fotografii i innych dyscyplin pokrewnych.
Systematyczne wprowadzanie języka pojęciowego z zakresu sztuki, w szczególności działań interdyscyplinarnych – prezentacja na bazie ćwiczeń.
Praca na podstawie aktywnej obserwacji, notacji oraz analizy rzeczywistości – warsztaty.
Dyskusja w obrębie grupy, dyskusja na poziomie indywidualnym – ćwiczenia, dyskusja wielokrotna.
Wprowadzanie nowych, alternatywnych dla tradycyjnego warsztatu artystycznego pojęć notacji plastycznej – prezentacja na bazie ćwiczeń.
Systematyczne wprowadzanie w alternatywne media plastyczne – ćwiczenia warsztatowe.
Projektowanie i realizacja projektów w zakresie działań interdyscyplinarnych zwracając szczególną uwagę na takie elementy jak:
praca w grupie, z grupą i dla grupy;
korekta i dyskusja w obrębie grupy;
korekta i dyskusja na poziomie indywidualnym;
aktywne uczestnictwo w warsztatach artystycznych;
prezentacje śródsemestralne i końcowosemestralne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Na ocenę z ćwiczeń składają się wyniki osiągnięte w poszczególnych kryteriach:
- aktywne uczestnictwo w zajęciach – 25%
- realizacja wszystkich podanych tematów– 25%
- kreatywne podejście do zajęć - 35%
- frekwencja - 15%
Leszek Brogowski – Sztuka i człowiek, WSiP 1989, Warszawa.
Maria Gołaszewska, Estetyka i antyestetyka, PW Wiedza powszechna, 1984, Warszawa.
Anda Rottenberg, Sztuka polska 1945 – 2005, wyd. Stentor, 2005, Warszawa.
Każdorazowo ustalana i aktualizowana przez prowadzącego
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 20-04-2021 20:04)