SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Animacja czasu wolnego |
Kod przedmiotu | 05.9-WP-PEDD-ACW |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 4 |
Występuje w specjalnościach | Animacja kultury z profilem artystycznym- Teatr |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Egzamin |
Ćwiczenia | 15 | 1 | 9 | 0,6 | Zaliczenie na ocenę |
Przygotowanie do rozpoznawania potrzeb i oczekiwań odnośnie sposobu spędzania czasu wolnego wybranych grup i kategorii społecznych oraz projektowania i realizowania odpowiadających na nie działań animacyjnych w czasie wolnym.
Zaliczony kurs zajęć z pedagogiki i socjologii oraz teorii kultury i animacji.
Wykłady
Czas wolny jako przestrzeń rozwoju, edukacji, zabawy, rekreacji, odpoczynku, kontaktów międzyludzkich i konsumpcji; Animacja czasu wolnego - cele, zadania, zasady i metody; Wyzwania animacji czasu wolnego; Momenty przełomowe w dynamice codzienności czasu wolnego.
Ćwiczenia
Sposoby organizacji czasu wolnego różnych grup i kategorii społecznych - analizy przypadków; Diagnozowania potrzeb, projektowanie i realizowanie działań animacyjnych w czasie wolnym dla wybranych grup.
Wykłady – konwencjonalny i interaktywny.
Ćwiczenia – analiza przypadku, metoda projektu, dyskusja, prezentacja, ćwiczenia praktyczne;
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykłady
Podstawą zaliczenia wykładu jest pozytywnie zdany egzamin w formie testu z pytaniami otwartymi i zamkniętymi. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest zdobycie minimum 55% punktów. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest pozytywna ocena z ćwiczeń.
Ćwiczenia
Ocena z ćwiczeń to średnia arytmetyczna ocen za aktywność na zajęciach, za sprawozdanie z diagnozy potrzeb wybranej grupy dotyczących sposobu spędzania czasu wolnego, konspekt (plan) działań animacyjnych w czasie wolnym dla tej grupy oraz za prezentację realizacji tych działań.
Ocena końcowa
Na ocenę z przedmiotu składa się ocena z ćwiczeń (50%) i z egzaminu (50%). Warunkiem zaliczenia przedmiotu są pozytywne oceny z ćwiczeń i egzaminu.
1. Bogunia-Borowska M., Śleboda M., Globalizacja i konsumpcja, Kraków 2003.
2. Bączek J., Animacja czasu wolnego, Warszawa 2009.
3. Litwicka P., Metodyka i technika pracy animatora czasu wolnego, Kraków 2011
4. Kędzior J., Wawrzak-Chodaczek M., Czas wolny w różnych jego aspektach, Wrocław 2000.
5. Mac Cannel D., Turysta: nowa teoria klasy próżniaczej, Warszawa 2002.
6. Mroczkowska D., Czas wolny: refleksje, dylematy, perspektywy, Warszawa 2011.
7. Podwysocka J., Animator czasu wolnego. Poradnik zawodowy z zakresu animacji hotelowej, Kraków 2012.
8. Truszkowska-Wojtkowiak M., Fenomen czasu wolnego, Gdańsk 2012.
9. Winiarski R., Rekreacja i czas wolny, Warszawa 2011.
brak
Zmodyfikowane przez dr Anita Famuła-Jurczak, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 23:02)