SylabUZ

Generate PDF for this page

Pedagogika mediów z metodyką - course description

General information
Course name Pedagogika mediów z metodyką
Course ID 05.5-WP-PEDD-PMZ
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Pedagogy
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2021/2022
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 2
Available in specialities Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna / Edukacja medialna
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Ewa Nowicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Poznanie roli, znaczenia, istoty, głównych założeń pedagogiki medialnej oraz edukacji medialnej. Poznanie treści kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji medialnej. Poznanie zagrożeń medialnych wynikających z niewłaściwego wykorzystania mediów przez dzieci i młodzież. Przygotowanie studenta do projektowania oraz metodycznego przeprowadzenia warsztatów edukacyjno-wychowawczych w zakresie bezpiecznego posługiwania się technologia informacyjno-komunikacyjną. 

Prerequisites

Podstawowe wiadomości z przedmiotów technologie informacyjne; media w edukacji, podstawowa wiedza o mediach i multimediach.

 

Scope

Pedagogika medialna a edukacja medialna. Orientacje badawcze dotyczące zastosowania mediów w pedagogice. Funkcje pedagogiki medialnej. Edukacja medialna – zakres, cele i zadania edukacji medialnej. Przegląd treści kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej w zakresie edukacji medialnej. Sposoby realizacji edukacji medialnej. Problem zagrożeń medialnych wśród dzieci i młodzieży (szkodliwe treści, uzależnienia, cyberprzemoc, sexting). Przegląd stron internetowych poświęconych edukacji medialnej. Projektowanie i realizacja warsztatów edukacyjno-wychowawczych w zakresie prawidłowego korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych. 

Teaching methods

Dyskusja, pokaz, projekt, praca z książką (samodzielne korzystanie z multimedialnych kursów online: e-learning), metoda zajęć praktycznych, metoda laboratoryjna.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Konwersatoria

Warunkiem uzyskania zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z kolokwium oraz zaprojektowanego i przeprowadzonego warsztatu edukacyjno-wychowawczego dla uczniów w szkole.

Ocena końcowa

Oceną końcową jest ocena z konwersatoriów.

Recommended reading

Aftab P., Internet a dzieci, uzależnienia i inne niebezpieczeństwa, Warszawa, 2003.

Ogonowska A., Współczesna edukacja medialna: teoria i rzeczywistość, Kraków, 2013.

Siemieniecki B., red., Pedagogika medialna: podręcznik akademicki, T. I-II, Warszawa, 2007.

 

 

Further reading

Ejsmont M., Media. wartości. Wychowanie, Kraków, 2010.

Lenardon J., Zagrożenia w Internecie. Chroń swoje dziecko. Gliwice, 2007.

Ogonowska A., Uzależnienia medialne. Uwarunkowanie. leczenie, profilaktyka. Kraków, 2018.

Słysz A., Arcimowicz B., Przyjaciele w Internecie, Gdańsk, 2009.

Notes


Modified by dr Ewa Nowicka (last modification: 28-04-2021 22:26)