SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Rozwiązywanie konfliktów w środowisku wychowawczym i szkolnym |
Kod przedmiotu | 14.4-WP-PSChM-RKwŚWiS |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Psychologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 10 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Występuje w specjalnościach | Psychologia edukacyjna i wychowawcza |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Analiza uwarunkowań konfliktów interpersonalnych. Omówienie specyfiki konfliktów interpersonalnych wśród dzieci i młodzieży w środowisku rodzinnym, rówieśniczym, w tym szkolnym oraz sposobów ich rozwiązywania.
Podstawowa wiedza z psychologii poznawczej, rozwojowej, społecznej i klinicznej na temat rozwoju kontroli emocjonalnej i jej zaburzeń oraz motywacji prospołecznych.
Przyczyny i uwarunkowania agresji w środowisku szkolnym i rówieśniczym wśród dzieci.
Przyczyny i specyfika konfliktów wśród młodzieży.
Przyczyny konfliktów w środowisku rodzinnym.
Konflikty nauczyciel - uczeń.
Zjawisko "kozła ofiarnego" w klasie.
Mediacje rówieśnicze - ich charakterystyka i rola.
Konflikty w szkole powstające w wyniku dyskryminacji.
Autoagresja wśród dzieci i młodzieży.
Profilaktyka i wsparcie dzieci i młodzieży w sytuacji cyberprzemocy.
Prezentacja, praca w zespołach, dyskusja grupowa, praca z książką.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Pozytywna ocena z kolokwium zaliczeniowego i/lub projektu.
Ocena z ćwiczeń jest oceną końcową z przedmiotu.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Góralewska-Słońska (ostatnia modyfikacja: 22-03-2024 19:12)