SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Doradztwo zawodowe dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-ETA-DZA |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna - edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | podyplomowe |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2021/2022 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 1 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | - | - | 15 (w tym jako e-learning) |
1 (w tym jako e-learning) |
Zaliczenie na ocenę |
Zapoznanie studentów z działaniami edukacyjno-doradczymi z osobami ze spektrum zaburzeń autystycznych. Poznanie sposobów wspierania rozwoju zawodowego osób ze
spektrum zaburzeń autystycznych.
Podstawowa wiedza o funkcjonowaniu osób ze spektrum zaburzeń autystycznych.
1) Prawo osób ze spektrum zaburzeń autystycznych do zatrudnienia. 2) Aktywność zawodowa osób ze spektrum zaburzeń autystycznych w Polsce. 3) Zasady
zatrudniania osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. 4) Przygotowanie osób ze spektrum zaburzeń autystycznych do podjęcia aktywności zawodowej (m.in. doradztwo
zawodowe w edukacji). 5) Aktywizacja społeczno-zawodowa osób ze spektrum zaburzeń autystycznych. 6) Formy aktywizacji zawodowej osób ze spektrum zaburzeń
autystycznych – wybrane przykłady. 7) Program wsparcia społeczno-zawodowego osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych
Dyskusja, pokaz, metoda projektu, ćwiczenia praktyczne.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie z ćwiczeń: praca pisemna - opracowanie programu wsparcia społeczno-zawodowego osoby ze spektrum zaburzeń autystycznych.
1. Kość-Ryżko K., Wsparcie osób z autyzmem, Warszawa 2013.
2. Model programu aktywizacji społecznej i zawodowej osób z zespołem Aspergera i wysoko funkcjonujących osób z autyzmem, Warszawa 2013.
3. Zatrudnienie wspomagane szansą na samodzielność osób z niepełnosprawnością, red. B. Trochimiak, M. Wolan-Nowakowska, Warszawa 2017.
1. Rafał-Łuniewska J., Doradztwo zawodowe w szkole, Warszawa 2017.
2. Kukla D., Poradnictwo zawodowe i praca zawodowa jako proces rewalidacji zawodowej osób niepełnosprawnych, „Edukacja Ustawiczna Dorosłych” 2004 nr 4.
3. Poradnictwo zawodowe. Rozwój zawodowy w ujęciu przekrojowym, red. D. Kukla, W. Duda, Warszawa 2016.
4. Aktualne przepisy prawne.
Zmodyfikowane przez dr Regina Korzeniowska (ostatnia modyfikacja: 30-04-2021 23:24)