SylabUZ

Generate PDF for this page

Work in a virtual team - course description

General information
Course name Work in a virtual team
Course ID 04.2-WE-BEP-PwZW
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study E-business
Education profile practical
Level of studies First-cycle studies leading to Engineer's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach wirtualnych, zastosowaniem UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego oraz elementami pozyskiwania informacji o potrzebach i doświadczeniach użytkowników.

Prerequisites

Brak

Scope

Rola technologii w życiu społecznym. Technologia i procesy innowacyjności.

Budowa zespołu. Praca w zespole. Praca w zespole interdyscyplinarnym.

Komunikowanie się w zespole. Skuteczna komunikacja grupowa z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.

Kluczowe umiejętności przywódcze w kontekście sytuacji i zdarzeń biznesowych.

UX Design w procesie powstawania produktu. .

Wybrane elementy badania potrzeb i doświadczeń użytkowników.

Elementy Design Thinking.

Teaching methods

metoda projektu, burza mózgów, dyskusja, elementy gier symulacyjnych, studium przypadków

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.

Szczegółowe informacje przestawiane są na pierwszych zajęciach.

Recommended reading

  1. Faranello S.: Practical UX design: a foundational yet practical approach to UX that delivers more creative, collaborative, holistic, and mature design solutions, regardless of your background or experience, Birmingham, UK : Packt Publishing, 2016.
  2. Ivanov P.: Moc wirtualnych zespołów, PWN, Warszawa, 2018.
  3. Kurowicka-Roman E, Kurowicki G. Kompetencje przyszłości członków zespołów wirtualnych. Horizons of Politics / Horyzonty Polityki. 2021;12(38):111-123
  4. Narang B.,Trivedi P., Dubey MK.:Towards an Understanding of UX (User Experience) and UXD (User Experience Design), An Applicability based framework for Ecommerce, Intranets, Mobile & Tablet &Web Usability, International Journal of Advanced Research in Computer Science. May/Jun2017;  8(5): 2764-2768.
  5. Dokumentacja techniczna wybranych narzędzi do wsparcia pracy zespołów

Further reading

  1. Belbin, M. R.:  Management Teams: Why They Succeed or Fail, Oxford: Heinemann Professional Publishing, 1990.
  2. Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych, Informatyka Ekonomiczna. 2016;3(41):28-40.
  3. Hunsaker P.L., Hunsaker J.S.: Virtual teams: A leader’s guide, Team Performance Management. 2018;14(1–2):86–101.
  4. Kaczyński M. Zwinne zarządzanie projektami IT w obliczu wyzwań rozproszonych zespołów. Organization Review / Przeglad Organizacji. 2020;(8):37-43.
  5. Krawczyk-Bryłka B.: Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams, Human Resource Management, 2020; 136 (5): 49–63.
  6. Zdonek I., Podgórska M., Hysa B.: Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi , 2019 (January);126, 1: 43–60.

Notes

Brak.


Modified by dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (last modification: 12-04-2022 13:48)