Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawowymi aspektami pracy w zespołach wirtualnych, zastosowaniem UX Design w procesie powstawania produktu cyfrowego oraz elementami pozyskiwania informacji o potrzebach i doświadczeniach użytkowników.
Wymagania wstępne
Brak
Zakres tematyczny
Rola technologii w życiu społecznym. Technologia i procesy innowacyjności.
Budowa zespołu. Praca w zespole. Praca w zespole interdyscyplinarnym.
Komunikowanie się w zespole. Skuteczna komunikacja grupowa z wykorzystaniem narzędzi informatycznych.
Kluczowe umiejętności przywódcze w kontekście sytuacji i zdarzeń biznesowych.
UX Design w procesie powstawania produktu. .
Wybrane elementy badania potrzeb i doświadczeń użytkowników.
Elementy Design Thinking.
Metody kształcenia
metoda projektu, burza mózgów, dyskusja, elementy gier symulacyjnych, studium przypadków
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen/zaliczeń ze wszystkich form sprawdzających.
Szczegółowe informacje przestawiane są na pierwszych zajęciach.
Literatura podstawowa
Faranello S.: Practical UX design: a foundational yet practical approach to UX that delivers more creative, collaborative, holistic, and mature design solutions, regardless of your background or experience, Birmingham, UK : Packt Publishing, 2016.
Ivanov P.: Moc wirtualnych zespołów, PWN, Warszawa, 2018.
Kurowicka-Roman E, Kurowicki G. Kompetencje przyszłości członków zespołów wirtualnych. Horizons of Politics / Horyzonty Polityki. 2021;12(38):111-123
Narang B.,Trivedi P., Dubey MK.:Towards an Understanding of UX (User Experience) and UXD (User Experience Design), An Applicability based framework for Ecommerce, Intranets, Mobile & Tablet &Web Usability, International Journal of Advanced Research in Computer Science. May/Jun2017; 8(5): 2764-2768.
Dokumentacja techniczna wybranych narzędzi do wsparcia pracy zespołów
Literatura uzupełniająca
Belbin, M. R.: Management Teams: Why They Succeed or Fail, Oxford: Heinemann Professional Publishing, 1990.
Chomiak-Orsa I, Kołtonowska A. Metody i narzędzia rozwiązywania problemów komunikacji w relacji IT-biznes w projektach informatycznych, Informatyka Ekonomiczna. 2016;3(41):28-40.
Hunsaker P.L., Hunsaker J.S.: Virtual teams: A leader’s guide, Team Performance Management. 2018;14(1–2):86–101.
Kaczyński M. Zwinne zarządzanie projektami IT w obliczu wyzwań rozproszonych zespołów. Organization Review / Przeglad Organizacji. 2020;(8):37-43.
Krawczyk-Bryłka B.: Team Roles and Team Performance in Small Virtual Software Teams, Human Resource Management, 2020;136 (5): 49–63.
Zdonek I., Podgórska M., Hysa B.: Zdalna praca zespołu projektowego - charakterystyka ról i kompetencji, Zarzadzanie Zasobami Ludzkimi, 2019 (January);126, 1: 43–60.
Uwagi
Brak.
Zmodyfikowane przez dr inż. Anna Pławiak-Mowna, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 12-04-2022 13:48)
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na ich używanie. Dowiedz się więcej.