SylabUZ

Generate PDF for this page

Arteterapia w animacji kultury - course description

General information
Course name Arteterapia w animacji kultury
Course ID 05.9-WP-AKTAS-AAK
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Animacja kultury i twórczej aktywności w sieci
Education profile academic
Level of studies First-cycle studies leading to Bachelor's degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 5
ECTS credits to win 3
Course type optional
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marek Zadłużny
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Uposażenie studentów w wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystania różnych dziedzin sztuki w praktyce terapeutycznej i projektowania etapów pracy arteterapeutycznej w kontekście animacji kultury.

Prerequisites

Student posiada ogólną wiedzę o rzeczywistości społecznej oraz podstawową sprawność psychoruchową.

Scope

Teoretyczne podstawy arteterapii w kontekście animacji kultury. Terapeutyczne oddziaływanie różnych dziedzin sztuki (choreoterapia, drama, socjodrama, plastykoterapia, biblioterapia, muzykoterapia, filmoterapia). Znaczenie oddziaływanie przez sztukę w procesie kształtowania emocjonalnego, intelektualnego i społecznego jednostki. Funkcje arteterapii (rekreacyjna, edukacyjna, korekcyjna, diagnostyczna, ekspresyjna). Stan wiedzy pedagogiczno-psychologicznej na temat terapeutycznego oddziaływania sztuki. Twórczość amatorska, a zdrowie i równowaga psychiczna. Budowanie samoakceptacji w procesie twórczego poszukiwania i tworzenia. Arteterapia w Polsce i na świecie.

Teaching methods

Dyskusja, indywidualna prezentacja przedmiotowej problematyki, burza mózgów, warsztatowe działania arteterapeutyczne

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Podstawą zaliczenia jest aktywne uczestnictwo w zajęciach (50%). Opanowanie w podstawowym stopniu prezentowanych metod pracy (25%) oraz samodzielne zaprojektowanie i przeprowadzenie warsztatu z wybranego obszaru tematycznego zajęć (25%).

Ocena ostateczna – ocena ostateczna jest oceną z laboratorium.

Laboratoria mają charakter warsztatowy i nieobecności zaliczane są indywidualnie podczas konsultacji z realizującym przedmiot.

Recommended reading

Głowacka E, Artediagnoza : psychologiczna specyfika twórczości plastycznej dzieci neurotycznych, Kraków 2006
Maciejewska T., Samulczyk T., Dziecko-Nauczyciel-Arteterapia, [w:] Dziecko/Uczeń. Edukacja artystyczna. Terapia, (red.) Kataryńczuk-Mania L., Zielona Góra 2016.
Kwiatkowska E. G.,  Arteterapia, Lublin 1991.
Gilroy A.,  Arteterapia : badania i praktyka, Łódź 2009.
Siemież M.,  Siemież T. (red.),  Arteterapia w edukacji i rozwoju człowieka, Wrocław 2008.
Karolak W., Kaczorowska B. (red.), Arteterapia w medycynie i edukacji, Łódź 2008.
Konieczna E.,  Arteterapia w teorii i praktyce,  Kraków : Impuls, 2004.
Koziełło D., Taniec i psychoterapia, Poznań 2002.
Laban R., The Mastery of Movement, Plymouth 1992.

Further reading

Notes


Modified by dr Marek Zadłużny (last modification: 20-04-2022 10:25)