SylabUZ

Generate PDF for this page

Integracja sensoryczna w pracy z osobami przewlekle chorymi oraz z niepełnosprawnością ruchową - course description

General information
Course name Integracja sensoryczna w pracy z osobami przewlekle chorymi oraz z niepełnosprawnością ruchową
Course ID 05.6-WP-PSSM-ISPC
Faculty Faculty of Social Sciences
Field of study Special education
Education profile academic
Level of studies Long-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 8
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Marzanna Farnicka
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Tutorial 30 2 18 1,2 Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozowjową problematyką procesu integracji sensorycznej,

- sposobami jej diagnozy oraz optymalizacji u osób przewlekle chorych i z niepełnosprawnościa ruchową. .Ponadto celem jest także. kształtowanie umeijetności analizowania i tworzenia studium przypadku i wskazanie w nim na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno -wychowawczej.

Prerequisites

Wiedza z przedmiotów: biomedyczne podstawy rozwoju,  Psychologii rozwoju człowieka w ciągu zycia lub dziecka 

Scope

Problematyka konwensatorium 

1) Istota integracji sensorycznej.

2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych.

3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej.

4) Założenia metody integracjisensorycznej w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. 5) Programy stymulacji zmysłów dla osób z niepełnosprawnością intelektualną o raz niepełno sprawnością sprzężoną

6) Projektowanie i realizacja zajęć z zakresu integracji sensorycznej.

Teaching methods

wykład konwenstaryjny, Dyskusja, praca w grupach,  ćwiczenia praktyczne. opis przypadku, praca z książką

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Ocena z konwersatoriów: kolokwium z treści zajęć, ocena aktywnego udziału w zajęciach, ocena za przygotowanie konspektu.

Ocena końcowa: średnia o cen z konwersatoriów.

Recommended reading

  1. Emmo ns P.G., McKendry Anderson L., Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, Warszawa 2007.
  2. Maas V. F., Uczenie się przez zmysły, Warszawa 1998.
  3. Odowska-Szlachcic B., Metoda integracji sensorycznej, Gdańsk 2010.
  4. Mauer, Daria M. "Issues and applications of sensory integration theory and treatment with children with language disorders." Language, Speech, and Hearing Services in Schools 30.4 (1999): 383-392.

Further reading

1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.

2. Roley, Susanne Smith, M. A. Julie Bissell, and Gloria Frolek Clark. "Providing occupational therapy using sensory integration theory and methods in school-based practice." The American Journal of Occupational Therapy 63.6 (2009): 823

Notes


Modified by dr Marzanna Farnicka (last modification: 28-04-2022 10:48)