SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Integracja sensoryczna w pracy z osobami przewlekle chorymi oraz z niepełnosprawnością ruchową |
Kod przedmiotu | 05.6-WP-PSSM-ISPC |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Pedagogika specjalna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | jednolite magisterskie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 8 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Konwersatorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z rozowjową problematyką procesu integracji sensorycznej,
- sposobami jej diagnozy oraz optymalizacji u osób przewlekle chorych i z niepełnosprawnościa ruchową. .Ponadto celem jest także. kształtowanie umeijetności analizowania i tworzenia studium przypadku i wskazanie w nim na możliwości wykorzystania działań polisensorycznych w pracy terapeutyczno -wychowawczej.
Wiedza z przedmiotów: biomedyczne podstawy rozwoju, Psychologii rozwoju człowieka w ciągu zycia lub dziecka
Problematyka konwensatorium
1) Istota integracji sensorycznej.
2) Charakterystyka bazowych systemów sensorycznych.
3) Klasyfikacja zaburzeń integracji sensorycznej.
4) Założenia metody integracjisensorycznej w odniesieniu do osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz niepełnosprawnością sprzężoną. 5) Programy stymulacji zmysłów dla osób z niepełnosprawnością intelektualną o raz niepełno sprawnością sprzężoną
6) Projektowanie i realizacja zajęć z zakresu integracji sensorycznej.
wykład konwenstaryjny, Dyskusja, praca w grupach, ćwiczenia praktyczne. opis przypadku, praca z książką
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Ocena z konwersatoriów: kolokwium z treści zajęć, ocena aktywnego udziału w zajęciach, ocena za przygotowanie konspektu.
Ocena końcowa: średnia o cen z konwersatoriów.
1. Ayres A.J., Dziecko a integracja sensoryczna, Gdańsk 2015.
2. Roley, Susanne Smith, M. A. Julie Bissell, and Gloria Frolek Clark. "Providing occupational therapy using sensory integration theory and methods in school-based practice." The American Journal of Occupational Therapy 63.6 (2009): 823
Zmodyfikowane przez dr Marzanna Farnicka (ostatnia modyfikacja: 28-04-2022 10:48)