SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Metody badań medioznawczych |
Kod przedmiotu | 15.1--DiksD-MBM-S22 |
Wydział | Wydział Humanistyczny |
Kierunek | Dziennikarstwo i komunikacja społeczna |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | drugiego stopnia z tyt. magistra |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2022/2023 |
Semestr | 1 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 7 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie |
Zapoznanie się z procesem badania mediów i podstawowymi metodami badań medioznawczych. Przeprowadzenie badań mediów we własnym zakresie i ich krytyczna analiza.
Wiedza z zakresu rodzajów mediów.
Wykład:
Ćwiczenia:
Wykład konwersatoryjny, wykład problemowy, analiza przypadku, prezentacja, dyskusja, analiza danych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Aktywny udział w zajęciach.
Prezentacja na zajęciach.
Zbudowanie ankiety na wybrany temat.
Projekt – badanie medioznawcze wybraną metodą.
Zdanie egzaminu.
Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2004.
Lisowska-Magdziarz M., Analiza zawartości mediów, Kraków 2004.
Nauka o komunikowaniu. Podstawowe orientacje teoretyczne, red. B. Dobek-Ostrowska, Wrocław 2001.
Oppenheim A.N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004.
Rothenbuhler E.W., Komunikacja rytualna. Od rozmowy codziennej do ceremonii medialnej, tł. J. Barański, Kraków 2003.
Taylor L., Willis A., Medioznawstwo: teksty, instytucje i odbiorcy, tł. M. Król, Kraków 2006.
Wimmer R.D., Dominick J.R., Mass media. Metody badań, Kraków 2008.
Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe, Warszawa 2004.
McQuail D., Teoria komunikowania masowego, tł. M. Bucholc, A. Szulżycka, Warszawa 2007.
Understanding Media and Culture: An Introduction to Mass Communication, Minnesota 2010.
Thompson J.B., Media i nowoczesność. Społeczna teoria mediów, tł. I. Mielnik, Wrocław 2001.
Zmodyfikowane przez dr Krystian Saja (ostatnia modyfikacja: 13-05-2022 19:58)