SylabUZ

Generate PDF for this page

Global English in Environmental Discourse - course description

General information
Course name Global English in Environmental Discourse
Course ID 15.1--DiksD-GEED-S22
Faculty Faculty of Humanities
Field of study Journalism and social communication
Education profile academic
Level of studies Second-cycle studies leading to MS degree
Beginning semester winter term 2022/2023
Course information
Semester 2
ECTS credits to win 3
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • dr Irmina Kotlarska
  • dr Urszula Majdańska-Wachowicz
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Laboratory 30 2 - - Credit with grade

Aim of the course

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z aktualnymi ideami i najnowszym słownictwem dotyczącym ekologii w języku angielskim rozumianym jako globalna platforma komunikacji w dyskursie środowiskowym oraz wykształcenie umiejętności analizy semantycznej i tłumaczenia tekstów poświęconych tematyce ekologicznej, posługiwanie się najnowszymi pojęciami z tego zakresu w kontekście środowiskowym. Zajęcia mają także na celu rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu w kontekście oraz świadomości globalnego transferu idei ekologicznych w języku angielskim.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. 

Scope

1. Język angielski jako język globalny.

2. Cechy charakterystyczne angielskiego dyskursu ekologicznego. 

3. Edukacja ekologiczna w kontekście nauczania języka angielskiego jako obcego. 

4. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych poświęconych zagrożeniom fauny.

5. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych poświęconych zagrożeniom flory.

6. Analiza dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących globalną świadomość ekologiczną. 

7. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (nawyki żywieniowe).

8. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (transport, podróżowanie i turystyka).

9. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (zakupy i usługi).

10. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (gospodarstwo domowe).

 

 

Teaching methods

Dyskusja, analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach. 

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Aktywny udział w zajęciach oraz projekt polegający na wzbogaceniu strony internetowej Obserwatorium idei ekologicznych pojęciem specjalistycznym z zakresu anglojęzycznego dyskursu ekologicznego wraz z ukazaniem kontekstów jego użycia i funkcjonalności w polszczyźnie.

Recommended reading

D. Crystal, English as a Global Language, Cambridge 2012.

Alexander R., Framing Discourse on Environment. A Critical Discourse Approach, NY-London 2009.

Andrew Jocuns, Why is English Green? The Preference for English on Environmental Discourse, In: Manusya: Journal of Humanities, 22 (2019), https://www.researchgate.net/publication/337673198_Why_is_English_Green_The_Preference_for_English_on_Environmental_Discourse_at_a_Thai_University.

Nkewtisama C., EFL/ESL and Environmental Education: Towards an Eco-Applied Linguistic Awareness  in Cameroon, In: World Journal of Education, 1 (2011), https://www.researchgate.net/publication/267831816_EFLESL_and_Environmental_Education_Towards_an_Eco-Applied_Linguistic_Awareness_in_Cameroon.

Further reading

Fairclough N., Language and Power, Taylor and Francis 2014.

Routledge Handbook of Environmental Journalism, red. D. Sachsman, J. Valenti, NY-Oxon 2020.

Steciąg M., Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Zielona Góra 2012. 

Thomas L., Wareing S., Language, Society and Power. An Introduction, London-New York 2000. 

Wybrane strony strony internetowe zawierające materiały dziennikarskie o treści ekologicznej.

Notes


Modified by dr Irmina Kotlarska (last modification: 06-05-2022 18:01)