SylabUZ
Course name | Global English in Environmental Discourse |
Course ID | 15.1--DiksD-GEED-S22 |
Faculty | Faculty of Humanities |
Field of study | Journalism and social communication |
Education profile | academic |
Level of studies | Second-cycle studies leading to MS degree |
Beginning semester | winter term 2022/2023 |
Semester | 2 |
ECTS credits to win | 3 |
Course type | obligatory |
Teaching language | polish |
Author of syllabus |
|
The class form | Hours per semester (full-time) | Hours per week (full-time) | Hours per semester (part-time) | Hours per week (part-time) | Form of assignment |
Laboratory | 30 | 2 | - | - | Credit with grade |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z aktualnymi ideami i najnowszym słownictwem dotyczącym ekologii w języku angielskim rozumianym jako globalna platforma komunikacji w dyskursie środowiskowym oraz wykształcenie umiejętności analizy semantycznej i tłumaczenia tekstów poświęconych tematyce ekologicznej, posługiwanie się najnowszymi pojęciami z tego zakresu w kontekście środowiskowym. Zajęcia mają także na celu rozwijanie kompetencji rozumienia tekstu w kontekście oraz świadomości globalnego transferu idei ekologicznych w języku angielskim.
Znajomość języka angielskiego na poziomie B2.
1. Język angielski jako język globalny.
2. Cechy charakterystyczne angielskiego dyskursu ekologicznego.
3. Edukacja ekologiczna w kontekście nauczania języka angielskiego jako obcego.
4. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych poświęconych zagrożeniom fauny.
5. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych poświęconych zagrożeniom flory.
6. Analiza dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących globalną świadomość ekologiczną.
7. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (nawyki żywieniowe).
8. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (transport, podróżowanie i turystyka).
9. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (zakupy i usługi).
10. Krytyczna lektura dziennikarskich tekstów anglojęzycznych kształtujących świadomość ekologiczną (gospodarstwo domowe).
Dyskusja, analiza tekstów z dyskusją, praca w grupach.
Outcome description | Outcome symbols | Methods of verification | The class form |
Aktywny udział w zajęciach oraz projekt polegający na wzbogaceniu strony internetowej Obserwatorium idei ekologicznych pojęciem specjalistycznym z zakresu anglojęzycznego dyskursu ekologicznego wraz z ukazaniem kontekstów jego użycia i funkcjonalności w polszczyźnie.
D. Crystal, English as a Global Language, Cambridge 2012.
Alexander R., Framing Discourse on Environment. A Critical Discourse Approach, NY-London 2009.
Andrew Jocuns, Why is English Green? The Preference for English on Environmental Discourse, In: Manusya: Journal of Humanities, 22 (2019), https://www.researchgate.net/publication/337673198_Why_is_English_Green_The_Preference_for_English_on_Environmental_Discourse_at_a_Thai_University.
Nkewtisama C., EFL/ESL and Environmental Education: Towards an Eco-Applied Linguistic Awareness in Cameroon, In: World Journal of Education, 1 (2011), https://www.researchgate.net/publication/267831816_EFLESL_and_Environmental_Education_Towards_an_Eco-Applied_Linguistic_Awareness_in_Cameroon.
Fairclough N., Language and Power, Taylor and Francis 2014.
Routledge Handbook of Environmental Journalism, red. D. Sachsman, J. Valenti, NY-Oxon 2020.
Steciąg M., Dyskurs ekologiczny w debacie publicznej, Zielona Góra 2012.
Thomas L., Wareing S., Language, Society and Power. An Introduction, London-New York 2000.
Wybrane strony strony internetowe zawierające materiały dziennikarskie o treści ekologicznej.
Modified by dr Irmina Kotlarska (last modification: 06-05-2022 18:01)