SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Systemy informatyczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem |
Kod przedmiotu | 11.9-WI-INFP-SIZP |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Informatyka / Przemysłowe Systemy Informatyczne |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. inżyniera |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 5 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 5 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Egzamin |
Laboratorium | 30 | 2 | 18 | 1,2 | Zaliczenie na ocenę |
- zapoznanie studenta z zakresem zastosowania systemów informatycznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- zapoznanie studenta z podstawowymi pojęciami dotyczącymi systemów informatycznych zarządzania,
- zapoznanie studenta z zakresem wykorzystania systemów E-Business i E-Commerce w przedsiębiorstwie
- ukształtowanie umiejętności w zakresie praktycznej budowy systemów wspomagających zarządzanie relacjami z klientami w przedsiębiorstwie.
Bazy Danych, Inżynieria oprogramowania, Programowanie obiektowe.
Wprowadzenie. Podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania. Podział systemów informatycznych zarządzania. Systemy analityczne i transakcyjne, modelowanie procesów przepływu informacji. Cykl życia systemu informatycznego zarządzania. Ewolucja systemów informatycznych zarządzania w Polsce i na świecie Struktura systemów informatycznych zarządzania - studium przypadków.
Systemy informatyczne w zarządzaniu produkcją. Przepływ materiałów w firmie. Gospodarka magazynowa - podstawowe pojęcia FIFO, LIFO, ceny ewidencyjne, ceny średnie. MRP - metoda i jej implementacja. MRP II - metoda i jej implementacja. Architektura systemów zarządzania produkcja i powiązane z nią technologie wykorzystywane do budowy systemów. Przekazywanie danych z systemów wizualizacji produkcji do systemów zarządzania, integracja systemów. Przykłady dostępnych na polskim rynku pakietów z zaimplementowanym MRP II.
Systemy informatyczne w zarządzaniu logistyką. Kanban. JIT - metoda i jej implementacja, przykłady wykorzystania. SCM - zarządzanie łańcuchem dostaw. Architektura systemów zarządzania logistyką. Przykłady dostępnych na polskim rynku wspomagających zarządzanie logistyką.
Systemy informatyczne w zarządzaniu finansami. Przypomnienie pojęć aktywa, pasywa, środki trwałe, bilans. Informacja finansowa w firmie, jej przepływ. Budowa Księgi Handlowej - przykład implementacji. Przykłady dostępnych na polskim rynku wspomagających zarządzanie finansami.
Systemy informatyczne wspomagające zarządzanie relacjami z klientami. Pojęcie CRM. CRM w firmie, powiązanie z innymi systemami. Budowa systemu CRM. Implementacja systemu CRM. Dostępne na polskim rynku pakiety CRM.
E-Business i E-Commerce. Podstawowe pojęcia: B2B, B2C, C2C. Rynek elektroniczny. Historia E-Business. Dane statystyczne Internet w Polsce, E-Commerce w Polsce. Sprzedaż w Internecie w Polsce i na świecie.
Modele Elektronicznego Biznesu. Architektura E-Business (poziomy). Modele działalności: brokerski, promocyjny, pośrednictwo informacyjne, handlowca, stowarzyszeniowy, wspólnotowy, abonencki, użytkowania. Klasyfikacja modeli ze względu na stopień integracji. Klasyfikacja modeli ze względu na wpływ sprzedawcy/nabywcy. Architektura biznesowa. Architektura informatyczna.
Elektroniczne sklepy. Elektroniczne sklepy - zalety i wady rozwiązań. Proces sprzedaży tradycyjny i elektroniczny. Dane statystyczne - konsumenci a sklepy internetowe. Technologie wykorzystywane do budowy sklepu internetowego.
Przykłady rozwiązań M-Business. M-Business, struktura aplikacji, przykłady rozwiązań.
Wybór i wdrażanie rozwiązań E-Business i E-Commerce. Metodyka wyboru rozwiązania Techniki wdrażania. Planowanie i monitoring procesu. Outsourcing oprogramowania i sprzętu.
Wybrane metody płatności w Internecie. Rodzaje płatności Makro, Mini, Micro. Płatność kartą kredytową. E-Cash Smart Card i inne. Klasyfikacja metod płatności dla systemów mobilnych. M-Płatności.
Marketing Internetowy. CRM, Systemy zarządzania informacją w Internecie. Przykłady systemów CRM. Zasada działania wyszukiwarek, podstawy pozycjonowania stron internetowych. Reklama w Internecie - techniki reklamy i ich wybór, pomiary skuteczności reklamy. Zdobywanie informacji o użytkownikach , statystyki w serwisach. Strategie marketingowe. Serwisy społecznościowe jako narzędzie prowadzenia marketingu internetowego przez przedsiębiorstwo. Pozyskiwanie klientów w serwisach społecznościowych. Narzędzia do pomiaru skuteczności kampanii marketingowych prowadzonych w serwisach społecznościowych.
Wykład: wykład konwencjonalny, konsultacje,
Laboratorium: ćwiczenia laboratoryjne, praca w grupach.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Wykład - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny z egzaminu pisemnego.
Laboratorium - warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych, przewidzianych do realizacji w ramach programu laboratorium.
Składowe oceny końcowej = wykład: 50% + laboratorium: 50%.
Zmodyfikowane przez dr hab. inż. Wiesław Miczulski, prof. UZ (ostatnia modyfikacja: 13-09-2016 10:56)