SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Potrzeby społeczności lokalnych |
Kod przedmiotu | 14.2-WP-SOCP-PSL-Ć-S14_pNadGenTRINO |
Wydział | Wydział Nauk Społecznych |
Kierunek | Socjologia |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | pierwszego stopnia z tyt. licencjata |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 3 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 3 |
Typ przedmiotu | obieralny |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Ćwiczenia | 30 | 2 | - | - | Zaliczenie na ocenę |
Celem przedmiotu jest ukazanie specyfiki i złożoności środowiska lokalnego w kontekście różnych typów potrzeb zbiorowości i instytucji w jego obrębie. Przedmiot dostarcza wiedzy o obszarach instytucjonalnych typowych dla środowiska lokalnego. Ponadto ukazuje ich specyfikę, jak również dostarcza wiedzy o potrzebach i mechanizmach zaspokajania potrzeb poprzez różne usługi instytucjonalne. Celem przedmiotu jest także dostarczenie wiedzy o planowaniu i realizacji badań nad potrzebami w środowiskach lokalnych.
Ukończony kurs Wstępu do socjologii skutkujący znajomością podstawowych reguł dotyczących życia społecznego oraz reguł wyznaczających funkcjonowanie instytucji społecznych.
Metodą kształcenia jest praca zespołowa studentów polegająca na analizie i interpretacji materiałów zastanych podczas ćwiczeń.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Zaliczenie ćwiczeń
Forma zaliczenia ćwiczeń |
Uwagi |
Zaliczenie na ocenę. |
Tak |
Kolokwium pisemne. |
W formie pytań otwartych. Minimalny próg wymagań uzyskanie 50% punktów za pozytywne odpowiedzi. |
Zakres materiału obejmującego kolokwium. |
Zgodnie z przedstawionym na pierwszych zajęciach Sylabusem. |
Aktywność podczas zajęć. |
Merytoryczne przygotowanie, umiejętność podania przykładów, umiejętność wykorzystania omawianych tekstów. |
Aktywność w ramach wykonywania prac zespołowych. |
Współpraca w ramach zadań realizowanych podczas zajęć a także w ramach prac przygotowywanych poza zajęciami. |
Proporcje zadań i ich wpływ na ocenę końcową z ćwiczeń. |
Ocena z ćwiczeń stanowić będzie średnią arytmetyczną z kolokwium i aktywności na zajęciach (indywidualnej oraz w ramach działań grupowych)*. |
*Zasady ustalania oceny w przypadku średniej
Ocena końcowa z przedmiotu* = ocena końcowa z ćwiczeń.
Zmodyfikowane przez dr Krzysztof Lisowski (ostatnia modyfikacja: 20-07-2016 13:26)