SylabUZ

Generate PDF for this page

English Language II - course description

General information
Course name English Language II
Course ID 09.0-WE-AEIT-JęzAng02
Faculty Faculty of Computer Science, Electrical Engineering and Automatics
Field of study Automatic control engineering and robotics, Electrotechnology, Computer science
Education profile academic
Level of studies PhD studies
Beginning semester winter term 2016/2017
Course information
Semester 6
ECTS credits to win 2
Course type obligatory
Teaching language polish
Author of syllabus
  • mgr Jolanta Bąk
Classes forms
The class form Hours per semester (full-time) Hours per week (full-time) Hours per semester (part-time) Hours per week (part-time) Form of assignment
Lecture 30 2 - - Exam

Aim of the course

Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2  wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych ( rejestr formalny vs nieformalny) – zarówno w języku mówionym jak i pisanym.  Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania naukowej prezentacji multimedialnej.

Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.

Prerequisites

Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).

Scope

Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z automatyką i robotyką, elektrotechniką lub informatyką,  z uwzględnieniem następujących aspektów:

- gramatyka (np. czasy gramatyczne, strona bierna, następstwo czasów, tryby warunkowe, przedimek określony i nieokreślony, etc.);

- naukowa prezentacja multimedialna;

- rejestr językowy formalny vs rejestr językowy nieformalny;

- listy/e-maile w języku formalnym;

- język akademicki/naukowy – specjalistyczny;

- język wykorzystywany w naukowych artykułach technicznych;

Teaching methods

Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.

Learning outcomes and methods of theirs verification

Outcome description Outcome symbols Methods of verification The class form

Assignment conditions

Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą doktorską i/lub prowadzonymi badaniami oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Recommended reading

1. Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, Headway Academic Skills, OUP 2013

2.  Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008

3. Cambridge Academic English, Martin Hewings and Craig Thaine , CUP 2012

4. Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford University Press, 2007

Further reading

1. Virginia Evans, FCE Use of English, Express Publishing , 2015

2. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008

3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008

4. anglojęzyczne magazyny naukowo - specjalistyczne

Notes


Modified by mgr Jolanta Bąk (last modification: 23-09-2016 00:15)