SylabUZ
Nazwa przedmiotu | Język angielski II |
Kod przedmiotu | 09.0-WE-AEIT-JęzAng02 |
Wydział | Wydział Informatyki, Elektrotechniki i Automatyki |
Kierunek | Automatyka i robotyka, Elektrotechnika, Informatyka |
Profil | ogólnoakademicki |
Rodzaj studiów | doktoranckie |
Semestr rozpoczęcia | semestr zimowy 2016/2017 |
Semestr | 6 |
Liczba punktów ECTS do zdobycia | 2 |
Typ przedmiotu | obowiązkowy |
Język nauczania | polski |
Sylabus opracował |
|
Forma zajęć | Liczba godzin w semestrze (stacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne) | Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne) | Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne) | Forma zaliczenia |
Wykład | 30 | 2 | - | - | Egzamin |
Opanowanie znajomości języka angielskiego ogólnego na poziomie B2 wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages). Ukształtowanie wśród studentów świadomości o wadze poprawności językowej i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej gramatyki języka angielskiego. Opanowanie umiejętności rozpoznawania oraz prawidłowego stosowania odpowiednich rejestrów językowych ( rejestr formalny vs nieformalny) – zarówno w języku mówionym jak i pisanym. Ukształtowanie umiejętności tworzenia oraz przeprowadzania naukowej prezentacji multimedialnej.
Ukształtowanie u studentów kompetencji językowej z zakresu elementów języka angielskiego technicznego (ESP) związanego z językiem akademickim.
Znajomość języka angielskiego ogólnego na poziomie B1+ wg. Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego (The Common European Framework of Reference for Languages).
Kompleksowe ćwiczenie i rozwijanie umiejętności językowych (pisanie, czytanie, mówienie oraz rozumienie ze słuchu) w oparciu o literaturę podstawową oraz anglojęzyczne materiały źródłowe związane z automatyką i robotyką, elektrotechniką lub informatyką, z uwzględnieniem następujących aspektów:
- gramatyka (np. czasy gramatyczne, strona bierna, następstwo czasów, tryby warunkowe, przedimek określony i nieokreślony, etc.);
- naukowa prezentacja multimedialna;
- rejestr językowy formalny vs rejestr językowy nieformalny;
- listy/e-maile w języku formalnym;
- język akademicki/naukowy – specjalistyczny;
- język wykorzystywany w naukowych artykułach technicznych;
Metoda komunikacyjna nauczania języka angielskiego, praca z tekstem źródłowym/specjalistycznym, praca indywidualna, w parach oraz w grupach z wykorzystaniem środków audiowizualnych i multimedialnych.
Opis efektu | Symbole efektów | Metody weryfikacji | Forma zajęć |
Warunkiem zaliczenia jest uzyskanie pozytywnej oceny (minimum 60%) z egzaminu pisemnego i ustnego, przedstawienie 15 minutowej prezentacji multimedialnej związanej z pracą doktorską i/lub prowadzonymi badaniami oraz aktywne uczestnictwo w zajęciach.
1. Sarah Philpot, Lesley Curnick, Emma Pathare, Gary Pathare & Richard Harrison, Headway Academic Skills, OUP 2013
2. Michael McCarthy&Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, CUP 2008
3. Cambridge Academic English, Martin Hewings and Craig Thaine , CUP 2012
4. Marion Grussendorf, English for Presentations, Oxford University Press, 2007
1. Virginia Evans, FCE Use of English, Express Publishing , 2015
2. John Allison, Jeremy Townend, Paul Emmerson, The Business – upper-intermediate, Macmillan Education 2008
3. Michael Vince, Macmillan English Grammar In Context (Advanced), Macmillan Education 2008
4. anglojęzyczne magazyny naukowo - specjalistyczne
Zmodyfikowane przez mgr Jolanta Bąk (ostatnia modyfikacja: 23-09-2016 00:15)