SylabUZ
Wydział Humanistyczny
semestr zimowy 2017/2018
Coaching transformacyjny - podyplomowe
Komunikacja w pracy coacha
Komunikacja w pracy coacha - opis przedmiotu
Informacje ogólne
Nazwa przedmiotu
Komunikacja w pracy coacha
Kod przedmiotu
15.9-WH-CT-KPCL
Wydział
Wydział Humanistyczny
Kierunek
Coaching transformacyjny
Profil
ogólnoakademicki
Rodzaj studiów
podyplomowe
Semestr rozpoczęcia
semestr zimowy 2017/2018
Informacje o przedmiocie
Semestr
1
Liczba punktów ECTS do zdobycia
2
Typ przedmiotu
obowiązkowy
Język nauczania
polski
Sylabus opracował
Formy zajęć
Forma zajęć
Liczba godzin w semestrze (stacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (stacjonarne)
Liczba godzin w semestrze (niestacjonarne)
Liczba godzin w tygodniu (niestacjonarne)
Forma zaliczenia
Ćwiczenia
-
-
8 (w tym jako e-learning)
0,53 (w tym jako e-learning)
Zaliczenie
Cel przedmiotu
Celem zajęć jest zapoznanie słuchaczy studiów podyplomowych z kluczową kompetencją coacha – tzw. aktywnym słuchaniem.
Wymagania wstępne
Zapisz zmiany
Brak wymagań.
Zakres tematyczny
Główne kompetencje coacha. Inteligencja emocjonalna.
Coaching koaktywny.
Pozycje słuchania J. Enrighta.
Metody kształcenia
praca indywidualna i w parach, „burza mózgów”, warsztat grupowy, dyskusja moderowana
Efekty uczenia się i metody weryfikacji osiągania efektów uczenia się
Opis efektu
Symbole efektów
Metody weryfikacji
Forma zajęć
Warunki zaliczenia
test wiedzy na egzaminie końcowym
ocena pokazowej sesji coachingowej z tzw. rzeczywistym klientem
Literatura podstawowa
Deering A., Dilts R., Russell J., Przywództwo Alfa. Narzędzia dla liderów biznesu, którzy oczekują więcej od życia , tłum. M. Ciaś, Warszawa 2009.
Enright J., Pozycje słuchania terapeutycznego , „Nowiny Psychologiczne” 1985, nr 3.
Hall L., Uważny coaching. Jak uważność może zmienić twoją praktykę coacha , tłum. A. Niedzieska, P. Niedzieski, Warszawa 2015.
Hamlin S., Jak mówić, żeby nas słuchali. Komunikacja we współczesnym miejscu pracy , tłum. S. Jaśkiewicz-Budek, Poznań 2008.
Neale S., Spencer-Arnell L., Wilson L., Coaching inteligencji emocjonalnej , tłum. M. Werbanowska, Warszawa 2016, wyd. 2.
Whitworth L. i in., Coaching koaktywny. Umiejętności wspierające sukces klienta , tłum. M. Piechnik-Potęga, Warszawa 2010.
Literatura uzupełniająca
Covey S. R., 7 nawyków skutecznego działania , tłum. I. Majewska-Opiełka, Warszawa 1996.
Nieuwerburgh Ch., van, An Introduction to Coaching Skills. A Practical Guide , London 2014.
Uwagi
Zajęcia prowadzi mgr Bartosz Płazak.
Zmodyfikowane przez dr Barbara Czardybon (ostatnia modyfikacja: 17-09-2017 10:20)